referaty.sk – Všetko čo študent potrebuje
Nadežda
Pondelok, 23. decembra 2024

Pobox

ATLAS

Prihlásenie

@atlas.sk
Zaujímavosti o referátoch
Jehovovi svedkovia a Kresťanstvo
Meno:
E-mail:
Nadpis:
Text príspevku:
17.02.2012
milan    Reagovať
reakcia
Nová katolícka encyklopédia uvádza:"Jehovovi svedkovia sú najlepšie sa správajúca sa kresťanská skupina".Mohol by to niekto napísať trebárs o katolíkoch? To by spochybnili hned i samotní katolíci.Ciže niekde je problém.Niekto zavádza a je plný predsudkov voči JS. Su dnes jediní ktorí žijú podla evanjelia a berú svoje náboženstvo vážne.
18.02.2012
Mgr.    Reagovať
Re: reakcia
Naozaj žijete podľa evanjelia ?
A prečo toľko nenávisti k katolic,. cirkvi v ktorej boli tiež niektorí, ktorí sú u vás pokrstení ?
Stále majú platný krst, a vôbec neplnia svoje krstné záväzky ?
Dokonca, si dovolím tvrdiť , že svedkovia jehov. sú v rozpore s učením, ktoré hlása katol. cirkev.

A ešte jedna o tázka odkiaľ máte Bibliu ?
No predsa od cirkvi. Od tej cirkvi proti ktorej tak vehementne bojujute a využívate ju na boj proti nej.
Veď vám predsa to Písmo nepadlo rovno z neba v roku 1931 ? Lebo vtedy ste oficiálne svedkovia vznikli v Amerike.
Váš pôvod a zakladateľ sú v Amerike
/ Brooklyn/
zakladteľ Russel,Rutherford ...atď.
Alebo sa mýlim a či čo ?

Ja tiež svoju vieru beriem vážne.
08.01.2012
Denis    Reagovať
znici
Počkaj te ked boh Jehova znici zlych ludi
21.10.2011
gnostik    Reagovať
Ach tá gramatika
Obrovské množstvo pravopisných chýb, po čase som prestal vnímať obsah, a už len čakal, kedy natrafím na ďalšiu.
10.02.2011
Tommy    Reagovať
jehova
A este k diskusii...Tak alebo JehovaH alebo JAHVE....ne jehova
13.02.2011
Mgr.    Reagovať
Re: jehova
hovorí bývalá členka u svedkov jehovových :

V Biblii meno Ježiš často nahrádzali menom Jehova. Veľmi skoro odstránili Ježiša z Biblie aj z nášho života.

Organizácia Svedkov Jehovových dáva Pána Ježiša do pozadia a utajuje tým pred svojimi členmi cestu k spaseniu a pravú nádej.

Vyučovali ma ľudia, čo si nepriali, aby som samostatne myslela a čítala Bibliu.
Trvali na tom, aby som myslela tak ako oni. Cieľom ústredia zrejme je, aby každý myslel tak ako oni, aby sa odnaučil sám rozmýšľať a rozhodovať sa.
Biblia však jasne hovorí, že človek má mať Kristovu myseľ!
Podľa mňa svetlo nemôže byť tam, kde vzájomným putom jednoty nie je láska, ale slepé dodržiavanie náuk a pokynov v strachu pred vylúčením.

Ja som až po skoro deviatich rokoch v organizácii Svedkov z milosti Božej počula zvesť o tom, kto je vlastne Ježiš.

Najprv som to tiež nijako nevedela prijať, lebo korene tejto organizácie boli vo mne hlboko.
Ježiš a Duch Svätý sa ma však dotýkali. Pomaly som začala uvažovať, až raz pri modlitbe so sestrami sa stala so mnou veľká vec.
Otvorila som dušu Duchu Svätému a Otec nebeský mi v tej chvíli odpustil hriechy a dal mi istotu spasenia, lásku a pokoj, radosť bez konca.
Vedela som, že keď poviem, čo sa so mnou stalo, u Svedkov Jehovových už neobstojím.
Aj som vedela, že môj odchod od nich bude plný problémov.
No Pán Ježiš je víťaz! Dnes verím, že som Božím dieťaťom a mám večný život.

Medzi prvý a základný blud, v ktorý veria Svedkovia Jehovovi a ktorý aj mňa osobne pobúril je, že sa nazývajú kresťanmi a dokonca si dovolia tvrdiť, že oni sú jediní praví kresťania.
07.09.2011
badatel    Reagovať
Re: Re: jehova
To sú zaujímavé skutočnosti. Ale prečo potom JS venujú tolko pozornosti Ježišovi a jeho poslaniu,jeho zmierovacej obeti-ked tý tvrdíš opak? Bud vedome klameš ,alebo si nikdy nebola svedkiňou. To platí i k tvojmu vyjadreniu ,čo sa týka Biblie.Presný opak je pravdou. Svedkovia nepríjmu medzi seba toho ,kto nemá porohumenie Biblie. Formálných kresťanov je dosť, i v iných denomináciách.Profesor Sergej Ivanenko/vážený ruský nábož.učenec/ napísal o JS knihu: "O ludoch ,ktorí sa nikdy nerozlúčia s Bibliou". Apropo,prečo Nová katolícka encyklopedia uvádza, že :"Jehovovi svedkovia sú nájlepšie správajúca sa náboženská skupina"? Vieš odpoved? Alebo písali ,túto kat.encyklopediu svedkovia?Máš pravdu ,pán Ježiš je víťaz, ale ty si prehrala-otvorila si sa nesprávnemu duchu.
07.09.2011
Mgr.    Reagovať
Re: Re: Re: jehova
Tento príbeh bývalej členky svedkov jehovových som čítala na internete a volá sa 8 a pol roka u svedkov jehovov.
Môžeš si ho prečítať aj ty.
17.04.2011
megi118    Reagovať
Re: Re: jehova
Toto čo si tu napísala,je samé klamstvo-ja som Jeh.svedok,a poznám akí sú-nechápem ako sa niekto môže považovať za svedka,a písať také bludy.
Môžeš sa hanbiť.
19.04.2011
Mgr.    Reagovať
Re: Re: Re: jehova
Tento príbeh, čo som si prečítala na internete má názov 8 a pol roka u svedkov. Môžeš si ho aj ty prečítať.
To je jediný člávok, ktorý som prebrala z internetu.
15.02.2011
Tommy    Reagovať
Re: Re: jehova
urcite odchod o Svedkov J. nebol jednoduchy ale ako vravis Jezis je Vitaz. God Bless You
17.04.2011
megi118    Reagovať
Re: Re: Re: jehova
Mgr. Strašne sa tu vyvyšuješ poznatkami-pritom to máš všetko skopírované.
Ako vidím veľmi chceš pošpiniť J,S.-ale velmi málo ich poznáš,a že ten pán bol tak zdesený čo si mu povedala-tak tomu neverím.A teneto verš poznáš,??
Tí,čo sa vyvyšujú budú ponížení.
19.04.2011
Mgr.    Reagovať
Re: Re: Re: Re: jehova
reakcia :
Ja nikdy neútočím osobne na svedkov.
Len sa snažím poukázať na ich metódy. učenie, spôsob argumentácie v diskusii.
Nikdy neútočím na osobu diskutujúceho.

Ten príbeh, mám aj teraz na pamäti, stretnutie zo svedkom jehov., keď som sa ho spýtala, či bol pokrstený ako kresťan katolik, a on odpovedal, že ano, tak som mu povedala, že aj nim zostal, aj napriek tomu, že sa dal k svedkom jehov.
Ešte stále mi v ušiach znejú jeho slová povedze, že to nie je pravda.
Zjavné rozrušenie nastalo u tohto človeka.
Ale ja som povedala, že to pravda je, a s tým sa celý rozhovor skončil.

Už som to písala aj v inom príspevku, že u teba je dôletitejšie, že som to odniekial odcitovala napr. so sv. Písma, ako to čo v týchto citátoch píšem a uvádzam.

Keď som si tak prešla príspevky na tejto strane, tak som zistila toto :

1, niečo som čerpala so sv. Písma teda z biblie.
2, niečo som čerpala z literatúry :
Na Petrovom stolci I. / autor V. Judak /
to inak aj uvádzam v príspevku
3, Svedkovia ? / autor W. Majka /
4, niečo som si prečítala v jednej diplomovej práci
5, a niekoľko a dosť podstatných myšlienok sú aj moja voľná diskusia.
- prepojenosť predmetov z fakulty
ako religionistika, netradičná religiozita
sociálna pedagogika,
drogy závislosti a ich prevencia - tu sme preberali nelátkové závislosti na sekte a nabožens.hnutiach.

dobre vieš, že viaceré príspevky z 22.1.2011 sú moja voľná diskusia.
To je z toho úplne jasné a zrejmé.
Najmä kde sa odvolávam na predmety z fakulty,. metódy práce takýchto nábož.hnutiach, metódy získavania a lanárenia členov.
Cieľené skupiny, na ktoré ste zameraní.
/ľahko manipuľovateľní, jednoduchí,nevzdelaní, napr. starší ľudia, romovia/
Dobre vieš, že to sú moje voľné myšlienky.

Nechcela som naskôr diskutovať, ale keď som zistila, akú kampaň rozbehli svedkovia, a čo všetko tu popísali na katol.cirkev, tak som si povedala musím, s tým niečo urobiť.

Dobre vieš, že viaceré príspevky na tomto referáte su moje voľné myšlienky, to je úplne jasné, evidentné,zrejmé.
Je to jasné hlavne tam a to znova opakujem,. kde sa odvolávam na predmety s fakulty.
Prepojenosť predmetov, znaky, metódy, fázy, argumentácia, spôsob zísakvania, členov,. manipulácia, cieľené skupiny, organizačné a hierarchické členenie, zatajovanie učenia, vodcov.
Postupné odkrývanie pravdy a učenia.

Ja len poukazujem na to s akým posolstvo, prichádzajú svedkovia jehov., a s tým ja predsa nemôžem a nikdy súhlasiť nebudem.
15.02.2011
Mgr.    Reagovať
Re: Re: Re: jehova
Musíš dostať silu a opustiť svedkov.
Boh je láska, a nie strach, ktorí dostanú bývalý členovia, ktorí chcú alebo chceli by toto učenie opustiť.

Normálne ma až zaráža, že pokrstený kresťania katolíci sa dajú k nim.

V týchto náboženských spoločnostiach je prísna hierarchická a organizačná štruktúra.

Ďalším znakom je zatajovanie vodcu a hierarchickej a oganizačnej štruktúry.
Vôbec nikde nehovoríte o najvyššom vedení svedkov jehovových.

Čo vaši ľudskí zakladatelia :
1, Russell
2, Ruterford
3, Náthan Knnor
4, Frederick W.Francz
5, Milton G.Henschel

Tento príbeh, ktorý som sem dala má slúžiť ako osobný príbeh, ktorý som čítala.

Ďaľej s kontakte pri nábore využíva zvestovateľ techniku, ktorá sa nazýva : -tieňová argumentácia

Ďaľej využívajú aj termín poďme spolu hľadať pravdu.

Riadiacia činnosť ústredia v Brooklyne sa realizuje pomocou hierarchického územného členenia organizácie :

Najnižšia organizačná zložka - ZBOR
-niekoľko desiatok zvestovateľov
má pridelených 200-300 bytov a viac podľa počtu svedkov v oblasti
20 zborov tvorí kraj
niekoľko krajov dohromady tvorí OBLASŤ
oblasti sú začlenené do ZON
Oblasť je riadená odborníčkou zo Strážnej veže

Existujú rôzne typy dozorcov :
1, cestujúci
2,krajskí
3, oblastný
4, zonálny
Riadiaca činnosť ústredia v Brooklyne sa realizuje pomocou hierarchického územného členenia organizácie :

Predstavenstvo zboru - formálne tvorí rada starších - navrhuje odbočke kandidátov na funkcionárov zboru
-predsedajúci dozorcovia
-tajomník
-dozorca služby
-dozorca teokratickej školy
-vedúci študijných skupín
-zvestovatelia /najnižší stupeň tkz.rádoví veriaci/
-pionierom /zvestov.činnosť 100 hod.mesačne /
-zvláštny priekupníci /zvestov. činnosť 150 hod. mesačne + 50 dodatočných návštev /
-pomazaný zostatok

Tieto všetky znaky, čo som uviedla spĺňa táto náboženská spoločnosť svedkov jehovových, uviedla som aj organizačnú a hierarchickú štruktúru.

Záver : prísna hierarchická a organizačná štruktúra, čo je jeden zo znakov pre nové náboženské spoločnosti a hnutia. / sekty/
10.02.2011
Tommy    Reagovať
Krestanstvo
Ja by som len chcel dodat, ze v totmto referate je mnoho nepresnosti. Ospravedlnujem sa autorovi ale za krestanstvo povazuje Katolicku vieru. Lenze su tu aj Evanjelici, Reformovani .. atd..a tak tento clanok nieje presny....
24.01.2011
badatel    Reagovať
Ježiš odmietaa rovnosť s Bohom Otcom
Origenes v komentári k Jánivi hovorí "Velkosť Ježiša Krista viacej vynikla tým, že sa pokoril, než keby si bol myslel, že sa musí pridržiavať svojej rovnosti s Bohom .Opačný výklad je totiž jasný nezmysel, čo by znamenalo:,Pokladajte iných za lepších od seba. Konajte podla Ježiša, ktorý si nemyslel ,že koristía zneužíva, ked sa pridržiava svojej rovnosti s Bohom."Takto by sa tvrdil pravý opak, velikášstvoby sa dávalo za príklad skromnosti , bol by to hriech proti zdravému rozumu./Fil.2.,6,7/ Zdá sa že tento odsek velmi podrobne rozobral a dokonale vystihol list z roku 117, ktorý sa zachoval vo vienenských a Lyonských kostoloch, vzácna to staroveká pamiatka.List chváli skromnosť niektorých učeníkov :"Nechceli prijať honosný titul martýr/kvôli pár nepríjemnostiam/,pretože sa riadili príkladom Ježiša Krista..../Filozofický slovník str.169/
24.01.2011
Mgr.    Reagovať
Re: písmo
škoda. že si to neodcitoval celej tak dovoľ, aby som to doplnila.

Kristus príklad pokory :
Fil. 2 5-11

Zmýšľajte tak ako Kristus Ježiš.
On hoci mal Božskú prirodzenosť
nepridržal sa svojej rovnosti s Bohom,
ale zriekol sa seba samého, vzal si prirodzenosť sluhu, stal sa podobným ľuďom,
a podľa vonkajšieho zjavu bol pokladaný za človeka.
Uponížil sa, stal sa poslušným až na smrť na KRÍŽI
Preto ho Boh nad všetko povýšil a dal mu meno, ktoré je nad každé iné meno,
aby sa na meno Ježiš zohlo každé koleno v NEBI, na zemi i v podsvetí
a aby každý jazyk vyznával : Ježiš Kristus je Pán ! na slávu Boha Otca.

Fil 3 17-21
Dobrí a zlí kresťania :
Bratia spoločne ma napodobňujte a všímajte si tých, čo žijú podľa vzoru, aký máte v nás ! Lebo mnohí, o ktorých som vám často hovoril a teraz aj s plačom hovorím, žijú ako nepriatelia Kristovho kríža. Ich koniec je záhuba, ich bohom je brucho a hanba je slávou tých, čo zmýšľajú pozemsky. Veď naša vlasť je v NEBI.
Odtiaľ očakávame aj Spasiteľa Pána Ježiša Krista. On mocou, ktorou si môžeme podmaniť všetko, pretvorí naše úbohé telo, aby sa stalo podobným jeho oslávenému telu.

1 Kor. 9
Ani oko nevidelo, ani ucho nepočulo, ani do ľudského srdca nevstúpilo, čo Boh pripravil tým , ktorí ho milujú.
04.02.2011
badatel    Reagovať
Re: Re: písmo
Váš príspevok niš nehovorí o podpore pre trojicu, práve naopak. Ak bol Ježiš rovný Bohu Otcovi, tak z citovaného textu-sa stal väčším ako Otec(bol povýšený). A to je nezmysel. "Otec je väčší ako ja"(Jan.14.,28)
24.01.2011
badatel    Reagovať
trojjedinosť?
.."Také bolo kresťanstvo, nakolko ho poznáme, založené v Malej Azií, v jeho hlavnej rezidencií asi v roku 68. Ani len stopy po svätej trojici-naopak ,starý, jediný a nedelitelný Jehova pozdného židovstva ,ktorý sa zo židovského národného božstva stal Všemocným vládcom neba a zeme...../str,319/-"Už na samom začiatku sa tu ostro prejavuje rozdiel medzi týmto kresťanstvom a svetovým náboženstvom Konštantínovej doby, sformulovaným Nicekským koncilom, Svätá trojica je nielen neznáma, ale je tu nemožná..Kristus je Syn
Boží. Ale vôbec nie je sám Bohom ,alebo rovný Bohu, naopak on je -začiatkom tvorby Božej, teda od vekov existujúca, ale podriadené emanácia Boha ./str305/"O náboženstve"
24.01.2011
Mgr.    Reagovať
Re: trojjedinosť?
Boh je trojjediný , drahý priateľu.

O trojjediný Bože pred tebou kľačíme a zbožnou modlitbou ťa o Pane prosíme, by sme Ti prinášali Kristovu obetu nech veľké zásluhy jej nás k Tebe privedú.

Ja verím v Boha Otca i Syna Božieho nám z Panny zrodeného i Ducha Svätého, tak v jednom večnom Bohu tri verím osoby, z nich každá na spasenie mi mocne pôsobí.

Učenie o Najsvätejšej trojici vyplýva zo svätých kní. Totiž, že v Bohu sú tri Božské osoby BOH-Otec BOH -Syn a Boh Duch Svätý.

Čo je na tom také nepochopiteľné ?
22.01.2011
badatel    Reagovať
Praví kresťania
"Veriť ,že Jehovovi svedkovia predstavujú nejakú hrozbu pre akýkolvek politický režim, si vyžaduje bigotnú a paranoidnú predstavivosť . Sú do takej miery nerozvratníckí a pokojamilovní, ako je to len v prípade náboženského zboru možné"./článok zo severoamerických novin/.
22.01.2011
Mgr.    Reagovať
Re: Praví kresťania
Ja osobne proti vám ako ľuďom nič nemám. Iba poukazujem na náuku, ktorú šírite.
Určite neútočím na osobu diskutujúceho.
Diskusia je o výmene názorov.

Ja poukazujem iba na to, čo hlásate a s akým posolstvom prichádzate.
Určite tam nie je nič osobného.
Toľko na vysvetlenie.
22.01.2011
Mgr.    Reagovať
Re: Praví kresťania
Ja len poukazujem na rozpory učenia svedkov jehovových s katolíckou náukov, aby to bolo jasné, zrozumiteľné a pochopiteľné.

A ešte priateľu na záver :
Boh je trojjediný.
22.01.2011
Mgr.    Reagovať
reakcia
Mali sme na fakulte predmety /religionistika, netradičná religiozita/
nové alebo netradičné náboženské hnutia

/ nábor, metódy, znaky, fázy, vodcovia, manipulácia, zatajovanie vodcu, zatajovanie učenia,/ Keď ste si istí svojim členom, postupne nastáva odkrývanie náuky, pomaly, postupne a opatrne.

Takže určite mám o tom poznatky, vedomosti, a poznám ich praktiky.

Ja viem koho mám pred sebou a s kým diskutujem.
Najčastejšie jednoduchí, málo vzdelaní, ľahostajní vo viere, neveriaci, častokrát nepokrstení, ktorí hľadajú a skončia u vás. Takíto ľudia sú častokrát dobre a ľahko manipulovateľní.
Ďalšia skupina na ktorú sa špecializujete sú Rómovia. Tak isto nevzdelaní, negramotní, sociálne odkázaní, chudobní, jednoduchí, a hlavne ľahko ovplyvniteľní a manipulovateľní.

Neverím, že katol. kňaz, ktorý vyštudoval teológiu, aby sa pridal k vám.
Práve kňazi na toto upozorňujú.
Dávajú do pozornosti veriacim základné tvrdenia, ktoré sa úplne priečia s Bibliou a náukou Katolíckej cirkvi.

Práve táto ich osvetová, misijná činnosť vás poriadne vyrušila, keď o tomto začnú veriacich poučovať a poukazovať na túto vašu kalnú náuku.
22.01.2011
Mgr.    Reagovať
odpoveď.
Máte svoje metódy na lanárenie ľudí.
Do svojho spoločenstva predovšetkým vašimi metódami získavate starších a osamelých ľudí.

nebezpečné je pri prvom stretnutí a kontakte :

prvá fáza :
-1, snažíte sa zakryť odpor ku Katolíckej cirkvi
-2, nemáte problém o sebe vyhlásiť, že aj vy ste kresťania.
-3, rozširujete svoje časopisy Strážna Veža, Prebudťe sa !
-4, To je aj váš zdroj vedomostí, hlavná misjná činnosť pri rozširovaní týchto vašich časopisov.
-5, Biblia sa študuje len v súvislosti, kontexte a podľa návodov, ktoré sú uvedené v časopisoch.

Ak neodoláte začína to prechádzať do druhej fázy :
Keď neodoláte pri prvom kontakte, ponúknu vám domáce štúdium biblie - nastáva, že to, že začínate byť vážny kandidát ich lanárenia

Po čase vás budú chcieť a snažiť presviedčať, že vlastne vy Bibliu vôbec nechápete.

Dajú a odporučia vám študovať materiály ich spoločnosti Jehovu, vďaka ktorým je neskoršie / keď budete pravým služobníkom Jehovu / určite pochopíte.

To je príklad cesty do tejto spoločnosti ľudí, ktorím vyhlasujú, že sú jediným zástupca Boha Jehovu na zemi. Aj ich učenie, hoci tvrdia, že sa zakladá na Písme Svätom, je zvrátené.

Nič vám to nepripomína ? Neprešiel si aj ty týmito fázami ?

Keď ťa aj na ulici, ale po domoch svedkovia, oslovia prečo zamlčujú s kým posolstvom prišli ? Iba keď ich odhalím tak vyjdu s pravdou na povrch. Už to mi je podozrivé.
Jedným zo znakov je zatajovanie, zamčlovanie učenia, ktoré tieto netradičné alebo nové náboženské hnutia šíria.

Typické pre svedkov Jehovu pri nábore nových členov je zakrývanie a zatajovanie, toho, čo sa od vás ako budúceho " otroka" vyžaduje.

Keď človek zistí pravdu a otvoria sa mu oči a uši, býva často krát už veľmi neskoro.

Veď sv. Peter celý život hlásal Ježiša Krista.
19.01.2011
Mgr.    Reagovať
krst u svedkov
Prečítaj si bádateľ nový príspevok sviatosť krstu.

Tak určite ten váš krst je nejaký spochybniteľný.
Tak tu súhlasím, že krst u svedkov nezmýva dedičný hriech.
/ krstí v katolíckej cirkvi vysvätený kňaz, diakon, biskup/
Ja tvrdím, že ani pred katolíckou a tradičnou kresťanskou cirkvou
/ katolíckou,grekokatol.pravosl/ ,nie je ani platný, ja o tom silne pochybujem.
Pochybujem aj o tom či ste vôbec kresťania v pravom slova zmysle.
A či tento váš krst je platný, sú tu veľké pochybnosti. Dovoľím si tvrdiť, že naďaľej aj po tom vašom krste v spoločenstve svedkov jehovových , ostávate pohanmi.
19.01.2011
Mgr.    Reagovať
Trojica
a ešte niečo k Trojici :
Pápež sv. Damaz I. /366-384/

Počas jeho pontifikátu cisár Teodózius I. zvolal druhý všeobecný koncil do Carihradu v roku 381.
Definoval Božstvo tretej božskej osoby : Verím v Ducha Svätého, Pána a darcu života, ktorý vychádza z Otca, jemu sa zároveň vzdáva tá istá poklona a sláva ako Otcovi a Synovi. On hovoril ústami prorokov.

Z prvých dvoch koncilov vzišlo dodnes používané Nicejsko-carihradské vyznanie viery.

presne a modlíme sa to takto :
Verím v Ducha Svätého Pána a Oživovateľa, ktorý vychádza z Otca i Syna. Jemu sa zároveň vzdáva tá istá poklona a sláva ako Otcovi a Synovi on hovoril ústami prorokov. atď.
Verím a vyznávam učenie o Najsvätejšej Trojici, tak ako to učí katolícka cirkev.
Tak preto sa v tomto nezhodneme.

Tak potom prečo máme v JKS
/jednotný katolícky spevník /
pieseň :
Najsvätejšia trojica jeden Bože
nech ťa chváli celý svet, jak len môže, chcem ťa vždy milovať, večne zvelebovať. Buď od nás vždy chválená Trojica nerozdielna.

Ježišovi ďakujme láskavému i Duchu česť vzdávajme presvätému Boh Syn nás vykúpil a Duch k nám zostúpil. Buď od nás...

Ďalšia pieseň :
O Trojica najsvätejšia o jednota najdivnejšia, daj nech každý ťa vyznáva, Trojjednému chválu vzdáva.

Otec, tys jak bles slnečný, Syn je sťaby ľúč tvoj večný, Duch Svätý je oboch plameň až na veky vekov amen.

Učenie o najsvätejšej Trojici vyplýva zo svätých kníh. Totiž, že v Bohu sú tri Božské Osoby - BOH-otec, BOH-syn a BOH Duch Svätý.

Zo svätého písma vyplýva, že i Duch Svätý je Osobou a Bohom.
Že je osobou, dokazuje, že sväté písmo mu pripisuje činnosť, ktorú môže vykonávať iba osoba.
napríklad hovorí, že Duch Svätý naučí apoštolov, čo majú hovoriť (Lk 12,12) , že bude s nimi prebývať
/ Jn 14,16 a 1 Kor 3,16 / , že ich poteší a že im všetko pripomenie :

Ale Tešiteľ, Duch Svätý, ktorého pošle Otec v mojom mene, naučí Vás všetko a pripomenie Vám všetko, čo som vám povedal / Jn 14,26 /
Ale toto všetko pôsobí jeden a ten istý Duch, ktorý rozdeľuje každému , ako chce.
/1 Kor. 12,11/

Všetky tieto činnosti môže vykonávať iba Osoba. Sväté písmo uznáva teda Svätého Ducha za Osobu, a nie za akúsi "silu" či "energiu" Boha.

Preto vám hovorím : ľuďom sa odpustí každý hriech i rúhanie, ale rúhanie proti Duchu Svätému sa nedopustí. / Mt 12,31 /

Ak by Duch Svätý nebol Bohom, prečo by hriech proti nemu mal byť tak ťažký ?
( hriechy proti Duchu svätému sa neodpúšťajú ani tu na zemi ani vo večnosti )

Dôrazne upozorňujem ešte na toto :
Kristus kázal krstiť v mene Otca i Syna i Ducha Svätého ( Mt 28,19 )
Krstí sa predsa v mene Najsvätejšej Trojice

Keby Kristus bol iba stvorením, Duch Svätý iba neosobnou silou Božou, ako to tvrdia Svedkovia, tak by potom Kristus nemohol takto hovoriť.
Nevidíš , akú neprijateľnú karikatúru Boha ti predkladá učenie Svedkov Jehovových ?

Priateľu, ak hľadáš pravdu, nevidíš, že blud tu bije priam do očí ?

Boha nikdy nikto nevidel. Jednorodený Boh, ktorý je v lone Otca, ten o ňom priniesol zvesť. /Jn. 1,18 /

A ty viac veríš Russellovi ako Kristovi ? Kiež by si prišiel k poznaniu pravdy o Bohu, aby si Ho mohol chváliť z hĺbky duše Slova Otcu i Synu i Duchu Svätému.
18.01.2011
Mgr.    Reagovať
Re: reakcia
Mám vysokoškolské bakalárske vzdelanie I.stupeň a magisterské vzdelanie II.stupeň.

1, Svoj referát si pomenujem podľa toho ako to ja uznám za vhodné.
2, Ja viem komu som uverila a nie som žiadna trstina vetrom lámaná.

Svojím príspevkom a referátom som vás riadne vyrušila, keď som poukázala na Váš vznik, pôvod a na zakladateľa.

Dovoľ, aby som ti primenula toto:
Katolícka cirkev je tu 2000 rokov.

Katolícka cirkev - prvýkrát sa takto označuje spoločenstvo kresťanov okolo roku 100 v listoch sv. Ignáca Antiochijského. Svätý Cyril Jeruzalemský ju charakterizuje slovami. Cirkev sa volá katolíckou čiže všeobecnou preto, že je rozšírená po celom svete od jedného kraja zeme až po druhý, aj preto, že všeobecne a bez zvyšku učí všetky pravdy, o viditeľných i neviditeľných, o nebeských i pozemských veciach, ktoré majú ľudia poznať.

Preberali sme netradičné náboženstvo alebo nové náboženské hnutia.

Takže určite mám o tom nejaké poznatky.
Mám skúšku z predmetov religionistika a netradičná religiozita.

Na predmete netradičná religiozita sme preberali nové náboženské hnutia :

mormoni, cirkev zjednotenia, jehovisti, scientologocia, hnutie gralu, modry križ a takto by som mohla menovať ďalšie.

Univerzita na ktorej som študium ukončila tieto predmety preto zaradila, povedali, že budú proti takýmto učeniam
všemožnými a ďalšími prostriedkami
( vedomosťami, poznatkami, informáciami, empirickými poznatkami a skúsenosťou, bojovať. )

Na ďalšom predmete Drogy závislosti a prevencia sme preberali látkové a nelátkové závislosti.
nelátkové závislosti obsahovali aj závislosť na sekte.
( vplyv manipuláciu, znaky sekty, nábor atd )

Na ďalšom predmete sociálna pedagogika
bola jedna časť zameraná na pomoc rodinám v rôznej životnej situácii a jedna z nich bola :

-rodina, ktorá je v područí a závislá na sekte ( pomoc, vysvetlenie, a upozornenie rodine, ktorá sa nachádza v tomto úskalí.
10.01.2011
Mgr.    Reagovať
pôvod svedkov
Teda na akú Bibliu svedkami prekrútenú ?
Veď svedkovia jehovovi vznikli v roku 1931. Svedkovia Jehovovi majú svoj pôvod v Amerike, kde ich hlavné sídlo je v meste Brooklyne, tam kde vznikli.
Teda nemajú nič spoločné :
1, so Svätou zemou
2, ani s prorokmi Starého zákona
3, ani s Kristom ako zakladateľom

Nie je vôbec pravda, čo hovoria že svedkovia jehovovi existovali :
1, dávno pred katolíkmi
2, že boli už v čase starého zákona
3, že k nim patrili traja mládenci, vhodení do ohnivej pece
4, ako aj apoštoli.

Ako vidíš hntuie Bádateľov Biblie a Svedkov Jehovových nezaložil Kristus, ale obyčajný človek, Američan Karol Russell.
Tento pôvod Od K. Russella je pre vodcov Svedkov Jehovových dosť kompromitujúci, a preto sa držia toho, že je lepšie o svojom americkom zakladateľovi vôbec nehovoriť.

povedz, môže byť pravdivá viera, ktorá povstala 1900 rokov po Kristovi i po apoštoloch, ktorú nezaložil Kristus, ale obyčajný človek ?
11.01.2011
badatel    Reagovať
Re: pôvod svedkov
A RKC založil Konštantín v 4.storočí aj zo všatkou tou pohanskou parádou a pohanským učením. Predstava ,že RKC je tou vyvolenou, úzkou cestou"lásky", je absolutné morbidná a nerealistická predstava. Tomu veria iba tí ktorí poznajú biblické učenie a dejiny RKC, Ježiš povedal ,že pravých kresťanov poznať podla lásky a podla ovocia/skutkov/. Katol.knaz J.Porubčan v knihe Apokalypsa/str.14/ píše: "Ked raz po dvoch tisícročiach vzdelaný kresťan vystúpi na obhajobu svojej cirkvi, už sa ani velmi nepokúsi argumentovať láskou, ktrorou táto zaplavila dejiny/ako by aj mohol/, ale skôr sa bude uchylovať len k vyzdvihovaniu zásluh, ktoré mala táto na poli pokroku, umenia, vedy a kultúry".Tolko citát. Ale ja pokial viem, tieto zásluhy u Boha nenájdu velkú odozvu. Cize sami tvrdíte, že RKC je cirkev bez lásky, teda mrtva cirkev. Dnešný nemorálny "kresťanský" svet je toho dôkazom.
14.01.2011
Mgr.    Reagovať
Re: pohanstvo
Musím sa vyjadriť ešte k úvodu tvojho príspevku bádateľ : a to citujem :

všetka pohanská paráda a učenie :

Literatúra : Na Petrovom stolci I. od autor Viliam Judák

Dovoľ, aby som Ti pripomenula, že v čase prenasledovania kresťanov za cisára Diokleciána / 284-305/ sa začalo v roku 303 vypaľovaním kostolov a pálením kresťanských kníh, niekoľko mesiacov po prvom edikte bol vydaný ďalší
/ spolu 4 tzv. krvavé edikty /

Diklecián prikazoval vrhnúť do väzenia najskôr predstaviteľov kresťanských obcí. Väzenia sa natoľko zaplnili, biskupmi, kňazmi a diakonmi,lektormi
že chýbalo miesto pre obyčajných vinníkov :

preto prikázal na slobodu prepustiť tých, ktorí by priniesli obetu bôžikom.

Tých, ktorí kládli odpor, mali trýzniť, mučením a odsúdiť na smrť. Dôsledky, všetkých týchto počínaní sa ukázali menšie, ako cisár očakával.

Euzébius opisujesituáciu takto : Strach z toho, čo nám hrozilo mocnel. Takmer sa to podarilo, tomu skoro, najstrašnejšiemu proroctvu nášho Pána, že by to možno šokovaloi vyvolených.
Všetci boli vydesení.

Kresťanov sa však nepodarilo zastrašiť, tým menej vyplieniť zo spoločnosti a medzi prívržencami pohanských náboženstiev popularita cisára radikálne nevzrástla.

Medzi obeťami boli : sv. Lucia, Agnesa, Bibiana, Šebastián, Pankrác, Sotér, Lucián...

O jednej africkej skupine sa zachovali súdne spisy - Saturnina a jeho spoločníkov prekvapili cisárski vojaci pri nedeľnej bohoslužbe.

Práveže prví kresťania radšej obetovali svoje životy, radšej podstúpili mučenie a smrť, odmietali sa klaňať a prinášať obetu pohanským bohom a bôžikom.

Čo si vôbec o sebe myslíte, že ste tí najláskavejší a najmorálnejší ľudia na svete ?
Trošku pokory by vám určite neuškodilo.
Neháčte celý kresťanský svet do jedného vreca.
Sú aj v dnešnom svete kresťania, ktorí si plnia všetky požiadavky , povinnosti a svoje krsné záväzky, tak ako im to hovorí ich tradičná cirkev v ktorej boli pokrstení a vychovaní.

Mnohí kresťania v svätej zemi a v niektorých krajnách, kde sú v menšine sú prenasledovaní, ohrozovaní, a zabíjaní.

Viď napr. kostol kopských kreťanov v Alexandrii, v Egypte v čase sviatkov pokoja, lásky, dokážu dať nálož, a tak ohroziť ľudí, ktorí sa prišli počas vianočných sviatkov pomodliť na nový rok do kostola.
12.01.2011
Mgr.    Reagovať
Re: Re: pôvod svedkov
Bádateľ kde si čo si onemel ?
Nejako si onemel, čo si ticho ?

Kňazi pri sv. omšiach často kážu o potrebe lásky, medzi veriacimi.

Veriaci dokážu najviac pomôcť pri živl. pohromách, prečo práve katolícka cirkev a katolícka charita vyzbierali najviac finačných prostriedkov na pomoc pre ľudí, ktorý na prelome mája a júna 2010 postihli záplavy.

Ja to hodnotím ako prejavenie lásky , spolupatričnosti a solidarity.
Pomáha katolícka charita aj inými vecami, poskytuje útulky, pre bezdomovcov, dáva teplé jedlo, poskytuje ošatenie, pomáha pri vybavení dokladov, pomoc pri kontaktovaní úradov, nároky aspoň na nejaké dávky a príspevky.
-veď to sú skutky milosrdenstva.
10.08.2009
david    Reagovať
???????
v pohode práca len ma ku koncu zarazilo že negatívne vplývame na verejnosť
P.S: keby bol každý človek JS tak by sme sa nepozerali na vyhladnutých afričanov a vôbec by nedošlo k 1. ani 2. svetovej vojne, JS podporujú ľudí aby prestaly s fajčením, drogami, nemravnosťou.........( to nevyzerá na negatívny vplyv)
13.09.2009
noemka    Reagovať
Re: ???????
máš úplnú pravdu, ale mnohý to nechápu
01.11.2009
diduska    Reagovať
Re: Re: ???????
akoze uz si sa bavila s niekim kto do toho patri ???!!! ja ano a su uzasny
03.11.2010
anonym    Reagovať
Re: Re: Re: ???????
máš úplnú pravdu, že sú to úžasní ľudia... aj ja medzi nich patrím
26.12.2010
Mgr.    Reagovať
Re: Re: Re: Re: 2
pokraačovanie

Čo donútilo Rutherforda k tomu, že opustil dovtedajší názov " Bádatelia Biblie" ? Pravdepodobne to, že názov Bádatelia Biblie sa stal vo verejnosti skompromitovaný udalosťami, spomenutými v príspevku 1.Počítal s tým, že zmena názvu pomôže zamaskovať minulosť.
U nás existujú až štyri smery Bádateľov Biblie :
1, Združenie bádateľov biblie
2, Združenie slobodných Bádateľov biblie
3, svetové misijné hnutie Epifania
4, SVEDKOVIA JEHOVOVI

Tí tvoria aj najpočetnejšiu a najaktívnejšiu skupinu. Vo Franczúsku existuje ešte jedna skupina, ktorá sa nachádza Priatelia ľudí. a v USA ešte niekoľko iných skupín. Okrem spoločného princípu bádatelia Biblie sa tieto skupiny odlišujú nielen organizačne, ale i náukovo.
12.01.2011
Mgr.    Reagovať
Re: Badatel
Už sám si sa prezradil už len tou prezývkou Bádateľ.

Katolícka cirkev je tu, dovoľ, aby som Ti to pripomenula 2000 rokov.

Sektári často odmietajú, to, čo je pre kresťanské cirkvi podstatné a to sú sviatosti :

Veď v písme je jasne napísané :
Svätý Lukáš 22,19-20 hovorí :

Ježiš vzal a vzdával vďaky, lámal hoa dával im, hovoriac : Toto je moje telo, ktoré sa dáva za vás.
Toto robte na moju pamiatku.

Podobne po večeri vzal kalich a hovoril : Tento kalich je nová zmluva v mojej krvi, ktorá sa vylieva za vás.

A svätý apoštol Pavol 1 Kor 11,26 dodáva :
A tak vždy, keď budete jesť tento chlieb a piť tento kalich, zvestujete Pánovu smrť, kým nepríde.

Ján 6, 51.55-56

Ja som živý chlieb, ktorý zostúpil z neba. Kto bude jesť z tohto chleba, bude žiť naveky. A chlieb, ktorý ja dám, je moje telo za život sveta.

Lebo moje telo je pravý pokrm a moja krv je pravý nápoj. Kto je moje telo a pije moju krv, ostáva vo mne a ja v ňom.

Pán Ježiš hovorí : Jn 6, 48 51-54

Ja som chlieb života. Vaši otcovia jedli na púšťi mannu a pomreli. Toto je ten chlieb, ktorý zostupuje z neba, aby nezomrel nik, kto bude z neho jesť.

Ja som živý chlieb, ktorý zostúpil z neba. Kto bude jesť z tohoto chleba, bude žiť naveky.
kto je moje telo a pije moju krv, má večný život a ja ho vzkriesim v posledný ďeň.

Mat. 26, 26-28

Pri večeri vzal Ježiš chlieb a dobrorečil, lámal ho a dával učeníkom, hovoriac, : Vezmite a jedzte : toto je moje telo.

Potom vzal kalich, vzdával vďaky a dal im ho, hovoriac : Pite z neho všetci : toto je moja krv novej zmluvy, ktorá sa vylieva za všetkých na odpustenie hriechov.

1 Kor. 11, 23-26

Ja som od Pána prijal, čo som vám aj odovzdal, že Pán Ježiš v tú noc, keď bol zradený, vzal chlieb, vzdával vďaky, lámal ho a povedal : Toto je moje telo, ktoré je pre vás, toto robte na moju pamiatku.

Podobne po večeri vzal kalich a hovoril : Tento kalich je nová zmluva v mojej krvi. Toto robte, kedykoľvek ho budete piť, na moju pamiatku.

A tak vždy, keď budete jesť tento chlieb a piť tento kalich, zvestujete Pánovu smrť, kým nepríde.

Vo chvíli sviatostného prijímania Pán Ježiš je vo mne prítomný ako Boh a človek. Kto je moje telo, ostáva vo mne a ja v ňom.
Už nežije ja, ale vo mne žije Kristus
/ Gal. 2,20 /

Jan 6, 52-58
Kto je moje telo a pije moju krv má večný život a ja ho vzkriesim v posledný deň.
Lebo moje telo je pravý pokrm a moja krv je pravý nápoj.
Kto je moje telo a pije moju krv , ostáva vo mne a ja v ňom.
Toto je ten chlieb, ktorý zostúpil z neba a, nie aký jedli otcovia a pomreli. Kto je tento chlieb bude žiť naveky.

otázka na zamyslenie : Bádateľ ako napĺňate a uskutočňujete tieto slová ?

Veď Pán Ježiš hovorí jasne vezmite a jedzte, vezmite a pite.

záver :
Prvý, ktorý písomne zachytáva správu o ustanovení Eucharistie, je svätý apoštol Pavol / okolo roku 57 /

Ešte by som chcela vedieť, že :
1, kedy vznikla náboženská spoločnosť svedkov Jehovových
2, kto je zakladateľom svedkov jehovových
3, a kde vznikla náboženská spoločnosť svedkov jehovových.

Mali sme na fakulte predmety :
1, religionistika
2, netradičná religiozita.
26.12.2010
Mgr.    Reagovať
Re: Re: Re: Re: 1
Naozaj sú takí úžasní ?

Tri roky pred svojou smrťou / K. Russell / ich nazval Medzinárodné združenie bádateľov Biblie.
Po smrti Karola Russella prebral vedenie Združenia bádateľov biblie v r. 1917 Jozef Franklin Rutheford.
Jeho samovôľa, veľké odchýlenie sa od náuky K. Russella, kompromitácie a zosmiešňovanie sa nesplnenými proroctvami i veľké osobné ambície mali za následok, že sa Hnutie bádateľov biblie roztrieštilo na niekoľko skupín.
Najväčšiu z týchto skupín sa Ruthefordovi podarilo udržať a v roku 1931 na zjazde v COLOMBO v štáte Ohio jej dali názov SVEDKOVIA JEHOVOVI.
06.11.2010
Mgr.    Reagovať
Re: Re: Re: Re: ???????
katolicka cirkev je perla a svedkovia jehovovi lacná bižutéria. A už k tomu nemám, čo dodať.
26.12.2010
Mgr.    Reagovať
Re:Re: Re: Re: 3
Naozaj sú takí úžasní ?

Ako vidíš hnutie Bádateľov Biblie a svedkov Jehovových nezaložil KRISTUS, ale obyčajný človek, AMERIČAN KAROL RUSSELL

Nie je vôbec PRAVDA, čo hovoria, že svedkovia Jehovovi :
-- jestovali dávno pred katolíkmi
-- že boli už v časoch Starého zákona
-- že k nim patrili i traja mládenci vhodení do ohnivej pece
-- ako aj apoštoli

NIE JE PRAVDA :
-- že Nero pálil svedkov JEHOVOVÝCH vo svojich rímskych záhradách

Svedkovia Jehovovi neexistovali pred RUSSELLOM. To on ich založil a názov dostalo ich hnutie dokonca po jeho smrti v roku 1931.

Tento pôvod od K. RUSSELLA je pre vodcov Svedkov Jehovových dosť kompromitujúci, a preto sa držia toho, že je lepšie o svojom americkom zakladateľovi NEHOVORIŤ.

Všetkými spôsobmi hľadajú zväzky s postavami spred 1000 rokov so spravodlivým Abelom, patriarchami a prorokmi i s KRISTOM.
Je to daromná námaha.
SVEDKOVIA JEHOVOVI MAJU SVOJ pôvod v AMERIKE.
Svoje hlavné sídlo majú v BROOKLYNE, tam kde vznikli.

Teda nemajú nič spoločné :
1, so Svätou zemou
2, ani s prorokmi Starého zákona
3, ani s KRISTOM ako zakladateľom.

Ak si čestným človekom, obraciam sa teda na tvoj správny úsudok.

Povedz, môže byť pradivá viera, ktorá POVSTALA 1900 rokov po KRISTOVI i po APOŠTOLOCH, ktorú nezaložil KRISTUS, ale obyčajný ČLOVEK ?
Myslel si na to niekedy ? Aká je to viera ?
Či naozaj vychádza zo svätého Písma, ako to hlásajú SVEDKOVIA JEHOVOVI ?
24.12.2010
Mgr.    Reagovať
Re: Re: Re: ???????
Naozaj ú takí úžasní ?
Pripomeňme si kedy a ako vzniklo vyznanie Svedkov Jehovových. Vedz, že povstalo iba nedávno. Založil ho američan Karol T. Russell., ktorý sa narodil v roku 1852. v USA. Karol Russell dostal v detstve len základné vzdelanie. V 16-tych rokoch prvý krát zmenil vieru Opustil presbyteriánov a stal sa kongregacionalistom - iná odnož protestantizmu. Po roku sa zase stal metodistom. Ale i to trvalo iba rok, pretože sa pripojil k adventistom.

Dajme si otázku prečo toľko cirkví pobehal ? už tu musíme vidieť jeho neistotu a nestálosť ?

Adventisti, ale hlavne tá odnož, ku ktorej patril K. Russell, očakávali práchod Krista v roku 1874. Veci došli tak ďaleko, že ľudia prestali zbierať úrodu, zatvárali dielne, predávali majetky ako zbytočnosti v Kráľovstve Božom, ktorí už už malo začať.

Dobre sa pozrite ako tento sektár doviedol ľudí k akému konaniu ? Povedze bolo toto správanie normálne ?

Keď sa rok 1874 pominul a druhý príchod Krista nenastal, Russella napadlo, že Kristus predsa prišiel neviditeľne. Tomuto nápadu prispôsoboval aj niektoré texty sv. Písma.

Kedže sa nezhodol ani z adventistami, založil vlastný list, v ktorom šíril svoju náuku - kristus je už tu,o krátky čas sa všetko prevráti a na zemi zavládne kráľovstvo Božie.
11.01.2011
Mgr.    Reagovať
Re: kresťanstvo a trojica
Dovoľ, aby som korigovala vznik kresťanstva do 4.stor., máš to nejaké popletené.

zdroj na Petrovom stolci I. autor Viliam Judák. / strana 103 /

svätá Peter 42-64/67
Svätý Peter, významný a prvý apoštol.
V mene dvanástych vyznal, že Ježiš je Mesiáš, Boží Syn / Mt 16-16/
Petrovo vyznanie a jeho primát :
Mt 16 18-19
A ja Ti hovorím, Ty si Peter a na tejto skale postavím svoju Cirkev a pekelné brány ju nepremôžu.
Tebe dám KĽÚČE od nebeského kráľovstva : čo zviažeš na zemi, bude zviazané v nebi, a čo rozviažeš na zemi, bude rozviazané v nebi.

Po zmrtvychvstaní sa Kristus zjavil Petrovi, pričom mu odovzdal pastiersku moc nad Cirkvou / Jn 21 15-18 /

Ježiš udeľuje Petrovi pastiersky úrad cirkvi :
Keď sa najedli, Ježiš sa opýtal Šimona Petra, Šimon syn Jánov, miluješ ma väčšmi ako títo ? Odpovedal mu : Áno Pane, ty vieš, že ťa mám rád. Ježiš mu povedal : Pas moje baránky.
Opýtal sa ho aj druhý raz : Šimon, syn Jánov, miluješ ma ? On mu odpovedal : Áno Pane, ty vieš, že ťa mám rád. Ježiš mu povedal : Pas moje ovce.

Pýtal sa ho tretí raz : Šimon, syn Jánov, máš ma rád ? a povedal mu : Pane, ty vieš všetko, ty dobre vieš, že ťa mám rád
Ježiš mu odpovedal : Pas moje ovce.

Katolícka cirkev - prvýkrát sa takto označuje spoločenstvo kresťanov okolo roku 100 v listoch sv. Ignáca Antiochijského. Svätý Cyril Jeruzalemský ju charakterizuje slovami. Cirkev sa volá katolíckou čiže všeobecnou preto, že je rozšírená po celom svete od jedného kraja zeme až po druhý, aj preto, že všeobecne a bez zvyšku učí všetky pravdy, o viditeľných i neviditeľných, o nebeských i pozemských veciach, ktoré majú ľudia poznať.

sloboda pre cirkev :
Rímsky cisár Konštantín sa po úspešnej záchrane Ríma pred svojim oponentom Maxentiom rozhodol kresťanstvo oslobodiť a prehlásiť za dovolenú vieru.

Bol presvedčený, že zvíťazil v mene kríža a Krista. Roku 313 vydáva Milánsky edikt, ktorým sa kresťanská Cirkev stala náhle slobodnou.

Pápež sv. Miltiades /311-314/
Práve v tomto roku bol vyhlásený Galériov Tolerančný edikt, ktorý zaručil slobodu kresťanom.
Pápež však zažil za cisára Konštantína triumf kresťanstva.

Rok 313 prešiel do dejín ako epocha, ktorá skončila prenasledovanie cirkvi v prvých storočiach jej jestvovania.

Táto skutočnosť zakončila oficiálne prenasledovania kresťanov v Rímskom cisárstve. K

K tomu ešte vytvoril zákon, ktorý ešte viac zatlačil pohanstvo. Zakázal obetovanie bohom a predpovedanie budúcnosti. Energickejšie zakročil proti pohanstvu v druhej polovici 4.stor.

a ešte niečo k Trojici :
Pápež sv. Damaz I. /366-384/

Počas jeho pontifikátu cisár Teodózius I. zvolal druhý všeobecný koncil do Carihradu v roku 381.
Definoval Božstvo tretej božskej osoby : Verím v Ducha Svätého, Pána a darcu života, ktorý vychádza z Otca, jemu sa zároveň vzdáva tá istá poklona a sláva ako Otcovi a Synovi. On hovoril ústami prorokov.

Z prvých dvoch koncilov vzišlo dodnes používané Nicejsko-carihradské vyznanie viery.

presne a modlíme sa to takto :
Verím v Ducha Svätého Pána a Oživovateľa, ktorý vychádza z Otca i Syna. Jemu sa zároveň vzdáva tá istá poklona a sláva ako Otcovi a Synovi on hovoril ústami prorokov. atď.
11.01.2011
Mgr.    Reagovať
Re: trojica
Verím a vyznávam učenie o Najsvätejšej Trojici, tak ako to učí katolícka cirkev.
Tak preto sa v tomto nezhodneme.

Tak potom prečo máme v JKS
/jednotný katolícky spevník /
pieseň :
Najsvätejšia trojica jeden Bože
nech ťa chváli celý svet, jak len môže, chcem ťa vždy milovať, večne zvelebovať. Buď od nás vždy chválená Trojica nerozdielna.

Ježišovi ďakujme láskavému i Duchu česť vzdávajme presvätému Boh Syn nás vykúpil a Duch k nám zostúpil. Buď od nás...

Ďalšia pieseň :
O Trojica najsvätejšia o jednota najdivnejšia, daj nech každý ťa vyznáva, Trojjednému chválu vzdáva.

Otec, tys jak bles slnečný, Syn je sťaby ľúč tvoj večný, Duch Svätý je oboch plameň až na veky vekov amen.

Učenie o najsvätejšej Trojici vyplýva zo svätých kníh. Totiž, že v Bohu sú tri Božské Osoby - BOH-otec, BOH-syn a BOH Duch Svätý.

Zo svätého písma vyplýva, že i Duch Svätý je Osobou a Bohom.
Že je osobou, dokazuje, že sväté písmo mu pripisuje činnosť, ktorú môže vykonávať iba osoba.
napríklad hovorí, že Duch Svätý naučí apoštolov, čo majú hovoriť (Lk 12,12) , že bude s nimi prebývať
/ Jn 14,16 a 1 Kor 3,16 / , že ich poteší a že im všetko pripomenie :

Ale Tešiteľ, Duch Svätý, ktorého pošle Otec v mojom mene, naučí Vás všetko a pripomenie Vám všetko, čo som vám povedal / Jn 14,26 /
Ale toto všetko pôsobí jeden a ten istý Duch, ktorý rozdeľuje každému , ako chce. /1 Kor. 12,11/

Všetky tieto činnosti môže vykonávať iba Osoba. Sväté písmo uznáva teda Svätého Ducha za Osobu, a nie za akúsi "silu" či "energiu" Boha.

Preto vám hovorím : ľuďom sa odpustí každý hriech i rúhanie, ale rúhanie proti Duchu Svätému sa nedopustí. / Mt 12,31 /

Ak by Duch Svätý nebol Bohom, prečo by hriech proti nemu mal byť tak ťažký ?
( hriechy proti Duchu svätému sa neodpúšťajú ani tu na zemi ani vo večnosti )

Dôrazne upozorňujem ešte na toto :
Kristus kázal krstiť v mene Otca i Syna i Ducha Svätého ( Mt 28,19 )
Krstí sa predsa v mene najsvätejšej trojice

Keby Kristus bol iba stvorením, Duch Svätý iba neosobnou silou Božou, ako to tvrdia Svedkovia, tak by potom Kristus nemohol takto hovoriť.
Nevidíš , akú neprijateľnú karikatúru Boha ti predkladá učenie Svedkov Jehovových ?

Priateľu, ak hľadáš pravdu, nevidíš, že blud tu bije priam do očí ?

Boha nikdy nikto nevidel. Jednorodený Boh, ktorý je v lone Otca, ten o ňom priniesol zvesť. /Jn. 1,18 /

A ty viac veríš Russellovi ako Kristovi ? Kiež by si prišiel k poznaniu pravdy o Bohu, aby si Ho mohol chváliť z hĺbky duše Slova Otcu i Synu i Duchu Svätému.
17.11.2010
július    Reagovať
znaky sekty
Mgr z čoho vychadzaš ,ked si opisala znaky sekty poukazujuce na J.S ? Azda poznaš to naboženstvo uplne ?
17.11.2010
Mgr.    Reagovať
Re: znaky sekty
Teraz opíšem jedno stretnutie augusta roku 1995, keď v jednom meste na Južnom slovensku som sa stretla so svedkom jehohovým ( pozn. bol to starší pán ) v ruke mal plno časopisov strážna veža, prebudťe sa.

Tak som s ním chvľku podebatila. Prvé čo, som sa ho opýtala či je katolik a či bol pokrstený ako kresťan katolík a on mi odpovedal, že áno.

Tak som pokračovala ďalej v rozhovore, že vzhľadom na to, že bol pokrstený ako kresťan katolík teda nosí na duši nezmazateľný Kristov znak a pečať.

Krst zanecháva v duši nezmazateľný znak.
Pokrstením sa duchovne rodíme pre nadprirodzený život, čiže pre nebo.

preto som mu povedala : pri krste dostávame predsa nezmazateľný znak a preto môj konečný záver znie, že katolíkom aj zostal.

reakcia tohto pána ( jehovistu ) zdesenie a vystrašenie, zneistenie a znepokojenie pokračoval ďaľej povedzte mi že to nie je pravda.
( pozn. na smrť som ho vystrašila )

Ale ja som povedal ale to pravda je a tak sa celý rozhovor skončil.

záver :

V krste dostávame na dušu nezmazateľný znak a Kristovu pečať.

katechzmus katolíckej cirkvi 1262-1274 až 1279-1280

citujem :

Krst odpúšťa dedičný hriech, všetky osobné hriechy i tresty za hriechy, dáva účasť na trojičnom Božom živote prostredníctvom posväcujúcej milosti, milosti ospravedlnenia, ktorá včleňuje do Krista a do jeho cirkvi, dáva účasť na Kristovom kňazstve a je základom spoločenstva so všetkými kresťanmi, udeľuje teologálne
/ božské / čnosti a dary Ducha svätého.

Pokrstený patrí navždy Kristovi je totiž označený nezmazateľnou Kristovou pečaťou ( charakterom )
17.11.2010
Mgr.    Reagovať
Re: znaky sekty1
Členovia často bývajú spolu a jediný kontakt so svetom majú cez nábor, prípadne získavanie finančných prostriedkov.

Predstava sveta mimo komunity, ako niečoho démonického, má jednoduchý cieľ - aby sa člen bál odísť z komunity a aby veril, že len tu dosiahne šťastie.


Ďalším znakom je, že skupina neustále vypĺňa čas svojich členov rôznymi aktivitami, aby nemali čas rozmýšľať a diktuje prísne pravidlá a predpisy, či už sa týkajú oblečenia, správania, alebo výberu partnera - a aby ich členovia dodržiavali, vodca tvrdí že sú zárukou spásy.

Ronald Enroth, americký profesor sociológie, vo svojej knihe uvádza aj ďalšie znaky: snaha sekty vykresliť sa ako alternatíva k prevládajúcej kultúre, kladenie dôrazu na emócie pred rozumom, ukladanie sankcii neposlušným členom a tiež systém dvoch právd: jedna pre členov a druhá vonkajšia - pre získanie sympatie verejnosti, či zakrytie skutočnej pravdy. Prípadná pochybnosť a nenaplnenie prísľubov sa interpretuje, ako slabá angažovanosť člena komunity.

Vďaka rôznorodosti, z ktorej sekty čerpajú, môžu mať aj špecifické znaky, ako je napr. hromadná svadba u cirkvi zjednotenia, prohibícia u mormónov, či predávanie Strážnej veže u svedkov Jehovových.

Podľa amerického psychológa Leona Festingera „si človek vo svojom živote potrebuje udržať svoj poriadok a zmysel.
Potrebuje veriť, že koná podľa obrazu, ktorý o sebe má, a podľa hodnôt, ktoré uznáva. Ak sa z nejakého dôvodu zmení jeho správanie, zmení sa príslušne aj jeho obraz a hodnoty."
A práve znakom človeka, ktorý sa stane členom sekty, je radikálna zmena života, od hodnôt, cez životný štýl, až po negatívne hodnotenie minulosti.

Predmety netradičná religiozita
( a nové náboženské hnutia,ktoré sme preberali, znaky sekty ( ako sú napri. mormoni. cirkev zjednotenia-Moonova sekta, modrý kríž, jehovisti, scientologovia, rodina lásky Božie deti, hnutie Hari krišna, thajči, atď.)

predmety ako netradičná religiozita sú doplňané a prepájané s poznatkami v oblastí siekt aj so sociálnou pedagogikou, kde sme brali pomoc rôznym rodinám :
aj rodinu, ktorá sa dostala do područia siekt.

Ďalší predmet, ktorý bol prepojený bol drogy závislosti a ich prevencia

kde sme brali nelátové závislosti a jedna z oblastí problematiky bola závislosť na sekte a kultoch.
Mám vysokoškolské vzdelanie II stupňa.
17.11.2010
Mgr.    Reagovať
Re: znaky sekty
Tieto znaky sekty sme preberali na prednáške z netradičnej religiozity, kde sme preberali nové náboženské hnutia.

Ja som to napísala jasne stručne podstatne a výstižne.

Znaky sekty :

Potom ako sa niekto stane „vyvolením", sekta sa postará o všetko ostatné. Kým však príde k manipulácií a k zmene podvedomia, možno rozoznať niekoľko znakov ktoré sú pre sektu typické a ktoré upozorňujú, že ide o sektu.

Prvým znakom je výhradnosť - jediný kto pozná pravdu, je vodca skupiny, učenie skupiny sa považuje za jediné pravdivé a ponúka odpovede na všetky otázky.

Videnie sveta je teda čiernobiele.
Navyše podľa Ivana Štampacha OP, ktorý prednáša religionistiku na Karlovej univerzite v Prahe, sekta selektuje informácie, aj pred samotnými členmi.

Často nepoznajú úplnú náuku, sídlo hnutia a nemajú prístup ani na určité miesta. Člen takejto skupiny nemôže kritizovať autoritu, alebo smerovanie komunity.

Druhým znakom je autorita - vodca je často označený za Boha a individualita člena je podriadená vodcovi.
Ako je možné, že dokážu tak manipulovať ľuďmi? Americký profesor psychiatrie Louis West na to nepriamo odpovedá v rozhovore, keď hovorí: „Psychopati bývajú často očarujúci, inteligentní a nesmierne presvedčiví. Veľmi rýchlo získavajú dôveru ľudí a dokážu nimi neuveriteľne obratne manipulovať, takže im sadnú na lep." Mnohých k osobe vodcu priťahuje, že rozhoduje za nich a že tak z nich sníme bremeno zodpovednosti a ďalší v jeho „neomylnosti" nachádzajú istotu...

Tretím znakom je skutočnosť - že skupina sa izoluje od sveta. Vytvára sa pritom závislosť členov navzájom - žiaden člen nie je, ani na chvíľu osamote, často sa zdôrazňuje potreba prerušenia dovtedajších kontaktov so „zatratenými". Sekta pritom zdôrazňuje, že len ona má celú a jedinú pravdu a ľudia, ktorí nie sú jej členom budú preto zatratení.
 
   1  |  2    ďalej ďalej
Copyright © 1999-2019 News and Media Holding, a.s.
Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.