Zaujímavosti o referátoch
Charakteristika zmien v jednotlivých ...
20.11.2005
Mgr. Gabriela šintaj
Reagovať
Základné školy
Chcem sa vyjadriť zatial len k myšlienkam o ZŠ. Som učitelkou 1.st.ZŠ, bola som už 2 roky aj nezamestnaná, pracovala v CVČ ako tanečný pedagóg, pomáhala pri cvičeniach matky s detmi v MŠ, ktorú navštevovali aj moje dve deti, kde nam to vyvrcholilo do nácviku detských divadelných hier /získali sme mimochodom cenu Laureáta na súťaži Bábkulienka pre deti MŠ/. Zijeme v malej podtatranskej obci, kde sa deti aspon 2x do roka dostanú pri rôznych príležitostiach na javisko. A všetky bez rozdielu. Ak teda dieťa začalo navštevovat MŠ od napr. dvoch rokov, ako ziak 4.roč. ZŠ už bolo zvyknuté na prejav na javisku, pred verejnosťou. Viem, že takéto možnosti vo velkych mestách sú malé, poväčšine sa vyberá z tých nadanejších a pod. Smerujem tým k tomu alebo teda plne podporujem všetky názory, myšlienky, návrhy, ktoré sa týkajú ZŠ, najmä to org. spojenie MŠ so záujmovou činnosťou ZŠ, dalej navrat k deleniu na 1.-5.roč.,čo sa malo uskutočniť už vtedy, keď sa znovu zaviedol 9.roč. A viem, že je to názor aj mnohých pedagógov už v dôchodkovom veku. Absolvovala som školenie dramatickej výchovy na hodinách ZŠ, ale pri tom množstve učiva sa to vôbec neda tak realizovat. Mala som pocit, že som zlyhala ja, ale teraz viem, že nielen ja. Predovšetkým som si stanovila priority a momentálne sa snažím angažovat najmä tam, kde sú moje deti, ich rovesníci, ich komunita. Naposledy sme im rodičia zorganizovali veselý strašidelný večer, ktorý začal lampiónovým sprievodom a končil v areáli ZŠ s MŠ vysvietenom sviečkami a lampiónmi, deti si zasúťažili, dostali odmeny za masky a účasť, no starší obyvatelia si zaspomínali na lampiónové povinné sprievody k VOSR. Samozrejme naša pani uč.angličtiny deťom v MŠ aj ZŠ vysvetlila podobnosť nášho sviatku ,,Všechsvätých" s Halloweenom, aby sme sa vyhli ,,opičeniu sa", akeďže je zároveň hudobníčka, naučila všetky deti spoločnú strašidelnú pies