referaty.sk – Všetko čo študent potrebuje
Nataša
Nedeľa, 17. januára 2021
Zdravie
Dátum pridania: 30.11.2002 Oznámkuj: 12345
Autor referátu: music
 
Jazyk: Slovenčina Počet slov: 1 164
Referát vhodný pre: Stredná odborná škola Počet A4: 4.2
Priemerná známka: 2.93 Rýchle čítanie: 7m 0s
Pomalé čítanie: 10m 30s
 

Najúčinnejšia je telesná aktivita vykonávaná denne, najmenej 30-60 minút.

3. Prirodzené vyrovnávanie sa so záťažou a stresom bez jedovatých „barličiek“.

Čo má spoločné fajčenie, pitie alkoholu, prejedanie sa sladkosťami, či nadmerné užívanie liekov na upokojenie? Sú to prejavy snahy zvládnuť nadmieru napätia v našom živote. Snahy dosiahnuť uvoľnenie, pohodu, spokojnosť.. Existujú však aj alternatívy, ktoré neubližujú. Každý z nás sa môže naučiť čeliť problémom s pokojnou a jasnou mysľou a prispôsobiť sa zmenám, ktoré v živote prichádzajú. Zaujímali by vás techniky na znižovanie úzkosti a strachu, metódy relaxácie, formy a poruchy komunikácie, poruchy v medziľudských vťahoch a ich príčiny? Poobzerajte sa po knihách na tieto témy. Možno sa niekde nablízku organizuje aj kurz na tému, ktorá je vaším problémom.

O mnohé veci sa v živote nepokúsime. Zdajú sa nám obtiažne. Obtiažnymi ich vidíme preto, že sme sa o ne dosiaľ nepokúsili.

Ak nepoznáte hodnoty svojho krvného tlaku, obráťte sa na vášho praktického lekára, alebo na Poradňu zdravia v Štátnom zdravotnom ústave najbližšie k miestu vášho bydliska a požiadajte o jeho zmeranie. Na týchto miestach aj informácie o tom, ako vysokému krvnému tlaku predchádzať (optimálny plán pre vašu fyzickú aktivitu, rady z oblasti správnej výživy, psychológie a pod.).

Krvný tlak vás môže nepríjemne zaskočiť ak:
- ste muž a máte viac než 30 rokov
- ste žena a máte viac než 45 rokov
- vám v mladosti zistili tzv. vyššie normálne hodnoty krvného tlaku (130-139/85-89mmHg)
- mali vysoký krvný tlak vaši rodičia, alebo starí rodičia
- pracujete v noci, alebo na smeny
- máte málo času na spánok, na oddych a uvoľnenie
- máte nadváhu
- obľubujete a konzumujete silne solené potraviny
- sa aktívne pohybujete menej ako 3 hodiny v týždi
- ste fajčiar/ka
- ste pravidelnejší konzument/ka alkoholu


Čo jesť vo vyššom veku?

Viac vlákniny
Tráviaci systém starších ľudí je menej výkonný, čo môže zapríčiniť rozličné zdravotné komplikácie. Veľmi nebezpečné je častá zápcha, ktorá neraz vedie k ochoreniam hrubého čreva, rakovinu nevynímajúc.

Menej tukov
Ako prvé treba vylúčiť takzvané nasýtené tuky, ktoré sa nachádzajú napríklad v masle, mlieku, šľahačke, mäse, vajciach či zákuskoch. Oveľa zdravšie sú nenasýtené tuky, ktoré sa získavajú z rastlín, a polynenasýtené, ktoré poskytujú najmä ryby a morské živočíchy.

Vitamín C
V staršom veku je organizmus náchylnejší na infekcie, preto potrebuje viac vitamínu C. Jeho bohatými zdrojmi sú jahody, kivi, paprike či brokolica.
 
späť späť   1  |  2  |   3  |  4    ďalej ďalej
 
Podobné referáty
Zdravie SOŠ 2.9750 1650 slov
Zdravie 2.9531 568 slov
Copyright © 1999-2019 News and Media Holding, a.s.
Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.