referaty.sk – Všetko čo študent potrebuje
Valér
Nedeľa, 18. apríla 2021
Redukčná diéta
Dátum pridania: 02.05.2006 Oznámkuj: 12345
Autor referátu: pucvola
 
Jazyk: Slovenčina Počet slov: 754
Referát vhodný pre: Stredná odborná škola Počet A4: 2.4
Priemerná známka: 2.96 Rýchle čítanie: 4m 0s
Pomalé čítanie: 6m 0s
 
Nadváha alebo obezita je aktuálnym celosvetovým problémom. Cím dalej, tým viac ludí má sklony k tomuto ochoreniu. Podla posledných výskumov sa jedná skutocne o ochorenie - je dokázané, ze nadmerná váha podstatne zvysuje riziko ochorení srdca, kôrnatenia tepien, cukrovky, zhubných ochorení, ochorení pohybového aparátu apod. Preto nie je dobré tento problém ignorovat. Základnou liecbou nadváhy ci prípadnej obezity je práve Redukcná diéta.Redukcia váhy o púhych 5 -10 %, znízi napríklad v priemere výskyt chorôb kardiovaskulárneho systému o 20 %.

Redukcné alebo zdravé chudnutie znamená znízenie váhy o 2 - 4 kg za mesiac = znízenie príjmu energie o 500 - 1000 Kcal za den. Samozrejme chudnút sa dá i rýchlejsie, ale nic sa nemá prehánat. Pokial chcete chudnút rýchlejsie, tak za mesiac sa dá este tolerovat znízenie denného prívodu energie o 1000 - 1500 Kcal - teda vlastný príjem by mal byt cca 1000 Kcal za den. Samozrejme chudnutie neznamená iba pocítanie kalórií. Velmi dôlezité je zmenit svoje doterajsie stravovacie návyky. Zbytocne sa neprejedat a nepouzívat jedlo ako prostriedok na ukludnenie. Niekolko rád, ako na to: 1.Jedzte pravidelne, v malých dávkach.2.Na jedlo neponáhlajte, vzdy sa v klude posadte - kazdému sústu venujte dostatok casu.3.Pouzívajte mensie taniere a dopredu si odmerajte primerané mnozstvo jedla. 4.Po jedle zostante sediet pri stole minimálne 15 minút. Pockajte, dokial sa nedostaví pocit sýtosti, ktorý vzniká v receptoroch umiestnených v úrovni zalúdku a tenkého creva. 5.Majte stále pri sebe zuvacku s rôznymi vônami mentolovú, jahodovú, umoznia Vám na chvílu zabudnút na nepríjemný hlad. 6.Ovocné stavy, musty a dzúsy z polovice riedte sódou alebo minerálkou. Nápoj má potom polovicnú kalorickú hodnotu a naviac príjemne osviezi. 7.Pri televízii si namiesto ujedania susienok doprajte zeleninový salát z kúskov redkoviek, hlávkového salátu, kalerábu. Zeleninu pokrájajte na co najmensie kúsky a pomaly ich naberajte . Utísite tak hlad, a pritom zamestnáte ruky i ústa.8.Pri velkom hlade medzi jedlami alebo pocas jedla pite dostatok vody alebo nekalorických tekutín. 9.Nejedzte nekontrolované mnozstvo "diétnych" potravín, casto obsahujú nadbytok kalórií.10.Diétu doplnujte cvicením. 11.Odmenujte sa za dobré výsledky v redukcii (kúpte si nieco nové na seba, chodte do kina apod.).Dalsou dôlezitou zlozkou je u redukcnej diéty zlozenie stravy.

Tu by mali prevládat predovsetkým potraviny s väcsím obsahom vlákniny, zlozených sacharidov a bielkovín. Pri vsetkých redukcných diétach nezabúdajte pit dostatok tekutín, najmenej 1 - 2 l denne, pei intenzívnych redukciách aj 2 - 3 l denne. Vhodné a nevhodné potraviny pri redukcnej diéte:·Potraviny nevhodné:Cukor, cukrárske výrobky, med, zmrzlina, múcniky, plnotucné mlieko, kondenzovné mlieko, slahacka, smotana, tucné syry, smotanové jogurty; tucné mäsá - bôcik, krkovicka, ovar, baranina, hus, kacica, pecen; údeniny; tucné ryby - úhor, losos, ryby v oleji; mandle, mak, lieskové a vlasské orechy; zivocísne tuky bravcová mast, slanina, loj; vsetky nápoje s obsahom alkoholu - destiláty, pivo, víno; vsetky nápoje s obsahom sacharidov - musty, dzúsy, limonády; rastlinné tuky rastlinné maslo, oleje.·Potraviny vhodné iba v obmedzenom mnozstve:Celozrnné pecivo, chlieb, ryza, cestoviny, zemiaky; chudé mäso - kura, králik, telacie, chudé hovädzie, chudé bravcové, rybie filé, kapor; hydinová sunka, vajce (ak nemáte sklon k vysokým tukom v krvi); polotucné mlieko, podmaslie, jogurt, kefír.

·Potraviny doporucené:Zelenina, nie prílis sladké ovocie; netucný tvaroh, nízkotucné mlieko, syry do 30 % tuku; z nápojov voda, káva, caj, nesladená minerálna voda. Sladidlá doporucujeme nekalorické. Korenie iba v obmedzenom mnozstve. Ukázka z jedálneho lístka: denný príjem 1000 kcal120 g sacharidov, 30 g tukov, 80 g bielkovín Ranajky1 malá sálka mlieka, plátok celozrnného chleba, lyzicka rastlinného masla, 5 dkg netucného syra tvarohu alebo 5 dkg hydinovej sunky.Desiata10 dkg ovocia alebo 10 dkg zeleniny Obed1/4 vajcia, 10 dkg chudého mäsa, tvarohu, netucného syra10 dkg zemiakov alebo 2 pol. lyzice ryze ci 2 pol. lyzice varených nevajecných cestovín 15 dkg zeleniny alebo 10 dkg ovocia Olovrantmalá sálka mlieka, plátok celozrnného chlebaVecera1/4 vajca, 10 dkg chudého mäsa alebo hydinovej sunky, tvaroh, netucný syr10 dkg zemiakov výmena vid obed 15 dkg zeleniny alebo 10 dkg ovocia
 
Copyright © 1999-2019 News and Media Holding, a.s.
Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.