referaty.sk – Všetko čo študent potrebuje
Barbora
Piatok, 4. decembra 2020
Zdravie je tiež ukryté vo vhodných raňajkách
Dátum pridania: 14.01.2008 Oznámkuj: 12345
Autor referátu: DKBracho
 
Jazyk: Slovenčina Počet slov: 2 278
Referát vhodný pre: Stredná odborná škola Počet A4: 6.3
Priemerná známka: 2.98 Rýchle čítanie: 10m 30s
Pomalé čítanie: 15m 45s
 
Zdravie je ukryté tiež vo vhodných raňajkách!

Štatistiky sú neúprosné a pre mnohých z nás by mali byť varovaním: každý druhý Slovák vo veku 40 – 60 rokov je obézny a s obezitou už bojujú aj malé deti!

Na vine je celý rad faktorov – jeme väčšie porcie, prestávame sa pohybovať, naša strava neobsahuje dostatok vlákniny, vitamínov, minerálov a pod. A neraňajkujeme! Mnohí z nás tak robia v snahe schudnúť, iní preto, že to jednoducho ráno nestíhajú. A pritom práve raňajky sú jedným z najdôležitejších jedál celého dňa a mali by tvoriť 25% denného príjmu energie.

Ľudia, ktorí raňajkujú, bývajú zdravší, štíhlejší, majú viac energie a ešte navyše im to aj lepšie myslí. Výskumy prevádzané v mnohých krajinách preukázali súvislosť medzi vynechávaním raňajok a obezitou a naviac, že ľudia, ktorí dlhodobo schválne neraňajkujú, mávajú viac choré srdce a cievy. V našej krajine neraňajkujú približne dve tretiny obyvateľov. A pritom raňajky sú základom celého dňa, pretože pomáhajú nášmu organizmu, ktorý celú noc hladoval, doplniť energiu toľko potrebnú pre všetky činnosti, ktoré sme si na celý deň naplánovali my alebo naše deti.


Čo s tým?

Ako sa zdravo naraňajkovať, a tým si zaistiť príjem vitamínov, vlákniny, minerálov a nemusieť kvôli tomu vstávať o hodinu skôr? Na slovenskom trhu sú už niekoľko rokov dostať raňajkové cereálie od Nestlé, ktoré sú bohaté na vitamíny a minerálne látky, obsahujú naviac vysoké percento vlákniny, ktorá blahodarne pôsobí na trávenie a zažívanie. K príprave raňajok z cereálií od Nestlé nepotrebujete viac než pár minút. Stačí ich nasypať do misky a zaliať mliekom, jogurtom, či džúsom.

Raňajkové cereálie pre deti

Deti pre svoj zdravý vývoj potrebujú celý rad vitamínov a minerálnych látok. Raňajkové cereálie od Nestlé obsahujú osem vitamínov (C, B1, B2, Niacin, B6, kys. listová, B12, kys. pantotheová), železo a tiež vápnik, ktorý je taký dôležitý pre zdravé detské zuby a pevné kosti.

Cereálie sú neoddeliteľnou súčasťou nášho jedálneho lístka, približne 75 % denného príjmu energie by malo byť rastlinného pôvodu. Nenahraditelnosť cereálií spočíva vo vysokom obsahu komplexných sacharidov, ktoré zásobujú mozog a svaly energiou. Rodičia by mali dohliadnuť na to, aby deti konzumovali 3 až 6 jednotkových porcií podľa nutričnej pyramídy (1 jednotková porcia predstavuje napr. 60 g chleba, rožka alebo sušienok bohatých na cereálie). Cereálie sú významným zdrojom vlákniny. Denná odporúčaná dávka vlákniny u detí je 10 g. Obilné zrno obsahuje vlákninu predovšetkým v povrchových vrstvách, preto tmavá, málo vymletá múka alebo dokonca celozrnná múka obsahuje väčšie množstvo vlákniny než vysoko vymletá biela múka. Cereálie sú tiež významným zdrojom vitamínov skupiny B, ktoré sú rozpustné vo vode a prispievajú predovšetkým k dobrému metabolizmu sacharidov, tukov a bielkovín. Cereálie sú potrebné pre rozvoj detského mozgu. Pri príprave desiatej dbáme na veľkosť porcie, obsah jednotlivých živín a ich kalorickú hodnotu. Nesmieme však zabúdať ani na jej chuť.


Prečo je štruktúrovaná desiata s cereáliami dôležitá v jedálnom lístku dieťaťa?

Zabezpečí:
- doplnenie energie
- prísun komplexných sacharidov, vlákniny a bielkovín
- prísun vitamínov a minerálov
Pri zložení desiatej je dôležité formovať ju podľa nutričnej pyramídy. Nikdy nezabúdajme na mliečny výrobok, ovocie a nápoj. Cereálie sú vhodným zdrojom energie.


Čo nové prináša OPAVIA pre malých spotrebiteľov

BeBe Brumík mäkká desiata bohatá na mlieko
•Unikátna textúra v tvare medvedíka s čokoládovou náplňou bohatá na mlieko
•–Energetický obsah: 114 kcal/balenie
–Bielkoviny: 1,8 g
–Sacharidy: 17,4 g
–Tuky: 4,5 g
••Vápnik je dôležitý pre správnu stavbu zubov a kostí dieťaťa

BeBe Brumík cereálna sušienka
Cereálna sušienka s vitamínmi a mliekom–Energetický obsah: 157,9 kcal/balenie
–Bielkoviny: 2,3 g
–Sacharidy: 24,2 g
–Tuky: 5,7 g
••Obsahuje viac ako 50 % cereálií
•Je vhodná na raňajky, desiatu aj olovrant
•Sušienka s nízkym glykemickým indexom
•Vitamín B1 - thiamin - zabraňuje únave, napomáha dobrému tráveniu
•Vitamín B9 - kyselina listová - denná dávka dieťaťa - 100µg - sa podieľa spolu s B12 na tvorbe krvi a bunkovom delení
 
   1  |  2  |  3  |  4    ďalej ďalej
 
Copyright © 1999-2019 News and Media Holding, a.s.
Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.