referaty.sk – Všetko čo študent potrebuje
Otília
Štvrtok, 12. decembra 2019
Joga - duchovné cvičenie a prirodzené zdravie
Dátum pridania: 27.02.2002 Oznámkuj: 12345
Autor referátu: xavara
 
Jazyk: Slovenčina Počet slov: 2 772
Referát vhodný pre: Stredná odborná škola Počet A4: 9.6
Priemerná známka: 2.91 Rýchle čítanie: 16m 0s
Pomalé čítanie: 24m 0s
 

Máme presne to, čo si zaslúžime.


K vonkajším vzťahom patria ešte:
Nekradnutie (asteja), zdržanlivosť (brahmačarja), nehromadenie (aparigraha).






II. VNÚTORNÉ VZŤAHY (nijama)


Čistota (šauča)

Všestranné udržiavanie telesnej čistoty predpokladá nielen vonkajšie a vnútorné očistné postupy, ale aj správnu voľbu potravy, kt. by mala zanášať do tela čo najmenej škodlivín. Jogíni vyvinuli aj ďalšie techniky na čistenie telových dutín, najmä horných dýchacích ciest a tráviacej rúry.


AGNISÁRA (prečistenie ohňom)

Je to masáž orgánov v brušnej dutine vyvolaná intenzívnym vťahovaním a vytláčaním brušnej steny. Polohy na vykonávanie tejto masáže:

1.V ľahu na chrbte pokrčte nohy a postavte ich chodidlami na podložku. Vydýchnite a zadržte dych. Vťahujte a vytláčajte brušnú stenu dnu a von. Zo začiatku stačí 5-krát počas jednej zádrže dychu. Neskôr, keď sa brušná stena rozhýbe a uvoľní, dosiahnete 20, 30 ba i viac cyklov. Po každej zádrži si chvíľu oddýchnite, necvičte do únavy.
2.To isté cvičte v polohe vzpor kľačmo.
3.Ďalšia poloha vhodná na cvičenie agnisáry je vzpor kľačmo s oporou na lakťoch.
4.V predchádzajúcej polohe si prepleťte prsty rúk, vytvorte z nich polkruh a do neho vložte hlavu tak, aby sa opierala temenom o podložku. V tejto polohe treba trochu rozkročiť nohy, aby brušná stena nebola pri cvičení obmedzovaná v pohybe stehnami.
5.Iná vhodná poloha je stoj rozkročný s mierne pokrčenými kolenami. Ruky sa opierajú o stehná a trup je naklonený dopredu.
6.Agnisáru možno cvičiť aj v niektorom jogovom sede. Najvhodnejšia je vadžrásana s pevným opretím dlaní o stehná.
7.Ak cvičíte v ľahu na boku, mierne pokrčte nohy tak, aby sa uvoľnila brušná stena. Začnite v ľahu na ľavom boku a potom cvičte v ľahu na pravom boku.



ŠANK PARKŠALÁNA (premytie celej tráviacej rúry)

Táto technika spočíva v tom, že sa poje slaná voda, kt. sa istými cvikmi urýchlene preženie cez tráviaci trakt, takže sa nestihne vstrebať. Opakuje sa dovtedy, kým tráviaca rúra nie je úplne vypláchnutá, teda kým z konečníka neodchádza čistá voda. Príprava spočíva v spoľahlivom zvládnutí predpísaných cvikov a v uvarení prvého jedla, ktoré sa má zjesť po premytí.

1.Naučte sa správne vykonať nasledujúce 4 cviky ta, aby ste ich odcvičili asi za jednu minútu a aby ste každý pohyb zopakovali 8 až 10-krát.
2.V stoji mierne rozkročnom vzpažte, dlane vytočte von, vystrite chrbát a ukláňajte sa striedavo do strán. začnite úklonom vľavo a hneď pokračujete vpravo. Každý úklon a návrat z neho trvá asi jednu sekundu, teda vykonáte 8 až 10 úkonov za 10 sekúnd.
 
späť späť   1  |  2  |   3  |  4  |  5  |  ďalej ďalej
 
Copyright © 1999-2019 News and Media Holding, a.s.
Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.