referaty.sk – Všetko čo študent potrebuje
Mikuláš
Piatok, 6. decembra 2019
Joga - duchovné cvičenie a prirodzené zdravie
Dátum pridania: 27.02.2002 Oznámkuj: 12345
Autor referátu: xavara
 
Jazyk: Slovenčina Počet slov: 2 772
Referát vhodný pre: Stredná odborná škola Počet A4: 9.6
Priemerná známka: 2.91 Rýchle čítanie: 16m 0s
Pomalé čítanie: 24m 0s
 

Dýchajte pritom voľne a dbajte, aby ste sa nepredkláňali ani nevytáčali plecia z roviny úklonov.
3.V stoji mierne rozkročnom upažte pravou a ľavú priložte palcom k pravej kľúčnej kosti. Vytočte trup vpravo okolo zvislej osi a sledujte rotujúcu vystretú pravú pažu čo najďalej za chrbát. Podobne sa vytočte aj vľavo a pritom symetricky zmeňte polohu paží. Vykonajte 8 až 10 výkrutov na obe strany asi za 10 sekúnd. V koncových polohách sa nezastavujte, ale hneď pokračujte v pohybe naspäť.
4.V ľahu na bruchu rozkročte nohy tak, aby špičky boli asi 30 cm od seba. Vzoprite sa na vystretých pažiach, takže váha tela spočíva len na dlaniach a prstoch nôh. Obzerajte sa a vytáčajte hlavu a trup dozadu tak, aby ste dovideli vždy na vzdialenejšiu pätu. Dýchajte voľne a v koncových polohách sa nezastavujte. Vykonajte 8 až 10 výkrutov na obe strany, čo vám zaberie asi 10 až 15 sekúnd.
5.Zaujmite drep na celých chodidlách, kt. sú asi 30 cm od seba, takže nedosahujete na päty, ale tie sa ocitnú po stranách panvy. Ruky si položte dlaňami na kolena. napred stlačte ľavé koleno k pravému chodidlu a pravé koleno tlačte v protismere, takže sa stehnom tlačí pravá strana podbruška. Súčasne vytočte hlavu aj hrudník vpravo, čím sa tlak na brucho ešte zväčší. Začnite vždy najprv stlačením pravej strany podbruška a hneď prejdite do protipolohy, v kt. sa pritlačí pravé koleno k podložke a ľavé stehno stlačí ľavú polovicu podbruška. Striedajte tieto polohy tak, aby ste vykonali 8 až 10 stlačení za 15 sekúnd.
6.Vyberte si vhodný deň, v kt. máte dostatok voľného času pre seba, napr. celé dopoludnie. Mal by to byť deň bez náhlenia, fyzického zaťaženia a vážnych povinností.
7.Večer pred týmto dňom zjedzte ľahkú bezmäsitú večeru, al. ju celkom vynechajte. 8.Ráno si pripravte jedlo z lúpanej ryže (nie z nelúpanej), kt. uvaríte úplne domäkka vo vode (nie v mlieku). Môžete k nej pridať domäkka uvarenú mrkvu al. šošovicu. Ryžu omastite asi 40 gramami masla, ale ju nesoľte.
9.Pripravte si 2 až 5 litrov teplej vody (asi o teplote tela), do kt. pridajte 5 až 6 g soli na liter vody. Výhodné je použiť morskú soľ. Ak by sa vám voda zdala prislaná, môžete ju trochu zriediť.
10.Pripravte si nádobku s trochou jedlého oleja al. kozmetickú masť.
11.Pripravte si klystír, aby ste ho mali v prípade potreby poruke.
12.Ostrihajte si nechty alebo si navlečte na ruku tenkú a čistú gumovú rukavicu.
13.Rýchlo vypite jeden až dva poháre osolenej vody a vykonajte sériu predpísaných cvikov.
14.To isté zopakujte ešte raz.
15.Choďte na WC a skúste, či nedochádza k potrebe vyprázdnenia. Nesnažte sa vyprázdniť nasilu.
 
späť späť   2  |  3  |   4  |  5  |  6  |  ďalej ďalej
 
Copyright © 1999-2019 News and Media Holding, a.s.
Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.