referaty.sk – Všetko čo študent potrebuje
Vendelín
Nedeľa, 20. októbra 2019
Zdravý životný štýl
Dátum pridania: 28.07.2005 Oznámkuj: 12345
Autor referátu: santinka
 
Jazyk: Slovenčina Počet slov: 1 954
Referát vhodný pre: Stredná odborná škola Počet A4: 7.1
Priemerná známka: 2.95 Rýchle čítanie: 11m 50s
Pomalé čítanie: 17m 45s
 
Popoludňajšie driemanie
Popoludňajší útlm energie zažil už každý z nás a to aj v tom prípade, ak sme v noci spali dobre a dosť. Popoludňajšie driemanie môže byť krátkodobým riešením nedostatku spánku, ale v žiadnom prípade nemôže nahradiť nočný spánok. 15-20 minút popoludňajšieho spánku môže veľmi napomôcť k zvýšeniu koncentrácie, výkonnosti. Popoludňajšie driemanie je veľmi dôležité, ak sa chystáme na dlhú cestu, napr. cestu autom. Pre tých, ktorí majú ťažkosti s nespavosťou neprichádza popoludňajšie driemanie do úvahy - v noci by ešte ťažšie zaspali a rána by sa im zdali ešte vzdialenejšie. Fajčenie, alkohol a zdravie
Sme presvedčení, že prvým krokom k tomu, aby si človek udržal zdravie a mohol sa harmonicky rozvíjať po stránke telesnej i psychickej, je nebyť závislým na drogách.

U nás a vo väčšine krajín sveta sú problémom drogy spoločnosťou a štátom akceptované, takzvané legálne drogy. Najrozšírenejšou drogou na Slovensku, drogou číslo jedna, je alkohol. Jeho nekontrolované užívanie, či skôr zneužívanie, ničí životy jednotlivcov, rodín a celej spoločnosti. Napriek tomu štát jeho zneužívanie prakticky skoro vôbec neobmedzuje. Členovia našej spoločnosti svojim osobným príkladom ukazujú, že bez alkoholu sa dá nielen žiť zdravšie, ale aj lepšie, neskreslene vnímať a prijímať svet okolo nás. Drogou číslo dva je na Slovensku tabak. V dôsledku fajčenia umiera u nás ročne asi 10 000 ľudí užívanie môže vyvolať v človeku najsilnejšiu závislosť. Fajčiar znečisťuje vzduch okolo seba tabakovým dymom, znepríjemňuje dýchanie okolitým nefajčiarom a vážne ohrozuje ich zdravie. Preto sami nefajčíme, pomáhame zbaviť sa fajčiarskej závislosti tým, ktorí to potrebujú a snažíme sa pomáhať pri vytváraní podmienok na lepšiu ochranu nefajčiarov. Ak človek užíva obe drogy, ich účinok sa synergicky zvyšuje, čím viac fajčí, tým viac pije alkohol a naopak. Ak silný fajčiar prestane fajčiť, najčastejšou príčinou opätovného siahnutia po cigarete, je pitie alkoholu. Preto by sme v prevencii fajčenia nemali zanedbávať aj prevenciu alkoholizmu a naopak. STRAVOVANIE

K správnemu životnému štýlu neodmysliteľne patrí aj správne stravovanie. Aká dôležitá je správna výživa pre človeka, ukazujú aj vedecké výskumy. Preto možno temer označiť za nedbalosť, ak sa človek uzatvára pred zodpovedajúcimi poznatkami a jedenie i pitie buď pokladá len za nevyhnutnosť, alebo za pôžitok. Všetci sa usilujeme o zdravie, o dlhý život, ale oboje je práve v rozhodujúcej viere ovplyvnené správnymi návykmi pri jedení a pití. Napriek všetkým úsiliam poučiť ľudí stále pribúdajú chorobné stavy (tučnota, chudosť, hnačka, zápcha, atď.)či civilizačné choroby (srdcovo-cievne choroby, dna, karies....). Práve preto by nám mala súčastná moderná výživa ukázať cestu k zdravej strave. Ale zväčša opak je pravdou: naša prebujnelá a pestrá ponuka potravín na jednej strane ako aj naša často prislabá vôľa na druhej strane ďalekosiahle určujú naše výživové návyky. Racionálne jesť a piť sú zreteľom na svoje zdravie nezávisí len od ponuky , je to aj otázka životného postoja. Práve preto podľa mňa, závisí hlavne na nás k akému spôsobu stravovania sa prikloníme. Ciest k racionálnej výžive je niekoľko a ako prvú vám predstavím formu tzv. bezmäsitej výživy. BEZMäSITÁ VÝŽIVA: známymi formami takejto výživy sú vegetariánstvo, plnohodnotná strava, makrobiotika či Mazdaznan.
 
späť späť   1  |  2  |   3  |  4    ďalej ďalej
 
Zdroje: internet, Chutná vegetariánska kuchárka
Podobné referáty
Zdravý životný štýl 2.9118 844 slov
Zdravý životný štýl SOŠ 2.9682 1073 slov
Copyright © 1999-2019 News and Media Holding, a.s.
Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.