referaty.sk – Všetko čo študent potrebuje
Alexander
Utorok, 27. februára 2024
Ovocie: jahody, marhule, orechy, pomaranč a slivky
Dátum pridania: 01.08.2007 Oznámkuj: 12345
Autor referátu: luskacik
 
Jazyk: Slovenčina Počet slov: 398
Referát vhodný pre: Základná škola Počet A4: 1.2
Priemerná známka: 2.95 Rýchle čítanie: 2m 0s
Pomalé čítanie: 3m 0s
 
Jahody

Účinky: Obsahujú mangán, ktorý účinkuje ako afrodiziakum. Takisto urýchľujú látkovú výmenu a dodávajú vitamíny E a C, ktoré viažu voľné radikály. Sú tradičným diuretikom a prinášajú úľavu pri reumatizme a dne.

Marhule

Účinky: Obsahujú kyselinu listovú, pantoténovú a betakarotén, ktoré brzdia procesy starnutia a uľahčujú regeneráciu buniek. Zlepšujú náladu a odstraňujú únavu a poruchy sústredenia. Podporujú imunitný systém buniek a chránia ich pred vplyvom voľných radikálov. Urýchľujú tvorbu buniek. Pomáhajú regulovať krvný tlak. Majú vysoký obsah rozpustnej vlákniny. Sú výborným zdrojom železa. Majú priaznivý plyv na sliznicu pľúc silných fajčiarov.

Množstvo: Čerstvé alebo sušené marhule jedzte ľubovoľne. Už tri plody obsahujú karotény v množstve polovičnej dennej potreby dospelého človeka. Za hrsť sušených marhúľ nahradí dospelému okolo 20% denného príjmu draslíka, ženám viac ako 10% železa a mužom takmer 20%.

Upozornenie: Marhuľové kôstky obsahujú horký amygdalín a sú jedovaté. Ani tehotné ženy by pre vysoký obsah medi nemali konzumovať veľa marhúl. U niektorých náchylných ľudí môžu marhule vyvolať hnačku a pri nadmernej konzumácií aj celkovú slabosť.

Orechy

Účinky: Vlašské orechy sú bohatým zdrojom draslíka, magnézia, zinku, medi, selénu a kyseliny folovej. Pôsobia upokojujúco a pozitívne vplývajú na mozog. Lúpané strácajú veľa výživných vlastností.

Pomaranč

Účinky: Vitamín a selén posilňujú obranyschopnosť organizmu. Kálium a magnézium organizmus prečisťujú. Sú zdrojom vitamínu C. Majú protirakovinové účinky. Znižujú hladinu cholesterolu v krvi a posilňujú krvné vlásočnice.

Množstvo: Pomaranče v akomkoľvek množstve podporujú odolnosť proti chorobám. Výskumom sa zistilo, že u ľudí, ktorí jedli denne 100g citrusového ovocia, sa znížilo riziko rakoviny. Čerstvo vytlačená šťava má vysoký obsah vitamínu C, draslíka a kyseliny listovej.

Slivka

Účinky: Ideálne spojenie vápnika a fosforu pôsobí blahodárne na posilnenie kostí a pomáha tráveniu. Sušené slivky sú známe svojím laxatívnym účinkom a poskytujú užitočné množstvo vlákniny a železa.
 
Copyright © 1999-2019 News and Media Holding, a.s.
Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.