referaty.sk – Všetko čo študent potrebuje
Justína
Nedeľa, 14. apríla 2024
Vitamíny a všetko s nimi späté
Dátum pridania: 31.03.2004 Oznámkuj: 12345
Autor referátu: snilek
 
Jazyk: Slovenčina Počet slov: 1 590
Referát vhodný pre: Stredná odborná škola Počet A4: 6.3
Priemerná známka: 2.95 Rýchle čítanie: 10m 30s
Pomalé čítanie: 15m 45s
 

Novšie štúdie ukázali, že dlhodobé užívanie vysokých dávok vitamínov môže mať závažné nežiadúce účinky.

Vitamín Špecifiká pre šport Základné dávky Špeciálne dávky

Vitamín A videnie, metabolizmus železa, imunita 1mg 10mg pre vytrvalcov, 30mg pre silové športy

Vitamín D metabolizmus vápnika, vývoj kostry a organizmu 5µg 15µg pre všetkých športovcov v zimnom období

Vitamín E ochrana buniek proti chemikáliám, proti látkam vznikajúcim v procese starnutia, využitie kyslíka, metabolizmus 12mg 30mg pri vytrvalostnom tréningu, až 200mg pred výkonom vytrvalostnom (jednorázovo)

Vitamín B1 metabolizmus cukrov, funkcie srdca a nervov, zlepšuje premenu energie pri výkone 1,3mg 10mg pre vytrvalcov, 50mg jednorázovo pred výkonom krátkodobým a strednodobým

Vitamín B2 zlepšenie využitia kyslíka, ovplyvňuje premenu bielkovín 2mg 10mg pre vytrvalcov, 15mg pre silové výkony

Vitamín B3 väzba medzi uvoľnením energie a využitím kyslíka v bunkách 18mg jednorázovo asi 20mg pred silovým výkonom

Vitamín C premena energie, metabolizmus železa, zlepšenie využitia kyslíka, zlepšenie funkcie svalov, atď. 80mg 150-200mg pre všetky, 500mg pred výkonom nárazovo, pri chorobách a únave i 2g denne

Vitamín B6 premena energie, ochrana pred chladom, liečba respiračných chorôb, popálenín 10mg 20-30mg minimálne pre všetky, až 500 mg pred výkonom

Vitamín B12 tvorba hemoglobínu, nukleových kyselín, bielkovín, pôsobí na tvorbu hormónov, atď. 3µg 30µg pre všetky, viac na horách, viac i pre ženy (nárazové dávky po 300µg 6-krát).
 
späť späť   3  |  4  |   5   
 
Copyright © 1999-2019 News and Media Holding, a.s.
Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.