referaty.sk – Všetko čo študent potrebuje
Ľubomíra
Utorok, 9. augusta 2022
Zdravie
Dátum pridania: 26.09.2002 Oznámkuj: 12345
Autor referátu: cokoladka
 
Jazyk: Slovenčina Počet slov: 1 223
Referát vhodný pre: Stredná odborná škola Počet A4: 4.8
Priemerná známka: 2.98 Rýchle čítanie: 8m 0s
Pomalé čítanie: 12m 0s
 

Pozorovanie 102 pacientov s vredmi ukázalo, že keď sa nahradil živočíšny tuk v strave olivovým olejom, u jednej tretiny ťažkosti ustúpili.
V olivovom oleji sú antioxidačné zložky, ktoré pôsobia ochranne proti poškodeniu buniek, proti geneticky podmienenému sklonu k rakovine a rýchlemu starnutiu. Ukázalo sa, že myši, ktoré sa pokusne kŕmili olivovým olejom, žili dlhšie ako myši kŕmené slnečnicovým a kukuričným olejom. Znamená to, že by bolo vhodné zvýšiť podiel tuku v strave ? V rámci mononenásytených tukov áno, ale celkove nie! Podstatné je, aby sa nahradili menej zdravé tuky olivovým olejom, ale súčasne aby sa celkový podiel tuku v strave znížil.

ORECHY
„POCHUTINA S VYSOKÝM OBSAHOM ENERGIE A MINERÁLNYCH LÁTOK“

Niektorí ľudia sa orechom vyhýbajú, pretože obsahujú veľa tukov, ide však väčšinou o nenasýtené tuky. Zdrojom mononenasýtených tukov sú mandle, lieskové orechy a pistácie. Najmenej tuku je v gaštanoch – iba 5%, najviac v papa orechoch. Kokosové orechy obsahujú najvyšší podiel nasýteného tuku a takmer nijaký nenasýtený tuk.
Orechy sú zdrojom :
- mangánu ( pomáha zabraňovať osteoporóze )
- je v nich veľa bielkovín ( arašidy – najväčší obsah )
- vitamínu E ( spolu so selénom – ochrana činnosti srdca )
- vitamín B6 ( vlašské orechy, arašidy )
- omega – 3 mastných kyselín ( vlašské orechy )
- zinku ( kešu orechy a mandle )
- vlákniny a draslíka ( pôsobia ochranne na srdce ).
 
späť späť   2  |  3  |   4   
 
Podobné referáty
Zdravie SOŠ 2.9288 1581 slov
Zdravie 2.9531 568 slov
Copyright © 1999-2019 News and Media Holding, a.s.
Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.