referaty.sk – Všetko čo študent potrebuje
Viliam
Štvrtok, 28. mája 2020
Zdrava vyživa
Dátum pridania: 06.10.2002 Oznámkuj: 12345
Autor referátu: neuvedeny
 
Jazyk: Slovenčina Počet slov: 981
Referát vhodný pre: Stredná odborná škola Počet A4: 3.7
Priemerná známka: 2.90 Rýchle čítanie: 6m 10s
Pomalé čítanie: 9m 15s
 

Ak zjete cez deň nad 60% surového ovocia, zeleniny, naklíčených semien v organizme prebiehajú regeneračné procesy. V záujme svojho zdravia, by mal človek denne zjesť pol kila ovocia , napr. na raňajky a pol kila zeleniny napr. na olovrant (jemne nastrúhaná koreňová a pokrájaná listová či plodová zelenina s orieškami so štipkou soli a s trochou olivového oleja - je najzdravší medzi olejmimrkva je sladká a varenú treba posoliť. Obed môže vyplniť strukovinami, varenými zemiakmi. Potrebu čerstvých vitamínov môžeme na jar doplniť kyslou kapustou, naklíčenými semenami, žeruchou nasiatou na tácni umiestnenej pod oknom, pažítkou, cesnakom, čiernym koreňom, kučeravým i ružičkovým kelom, z listou mladej púpavy lekárskej (vhodná na šaláty), z mladej žihľavy dvojdomej a z lístkov červenej ďateliny. A vizuálne účinky surového ovocia, zeleniny, strukovín, semien, orechov a klíčkov? Odstraňujú pálenie záhy, prispievajú k liečbe kožných defektov, odstraňujú vypadávanie vlasov, čistia pleť a robia ju vláčnou, liečia srdiečko, cievy, žalúdok, črevá, cukrovku, rednutie kostí, nadmernú tučnotu, zlepšujú zrak, znižujú hladinu LDL - cholesterolu, majú antikarciogénne účinky, zabezpečujú kľud, príjemnú náladu a dlhý život. (Vegáni sa dožívajú nad 90 rokov.)
Vláknina obsiahnutá v surovej prírodnej strave zabezpečí priechod čriev. Je prírodou určená, že ak prechádza črevom a natrafí v ňom na zbytky z nestrávenej potravy stiahne ich zo sebou. Je veľmi dôležitá pri konzumácii mäsa. Nachádza sa napr. v celozrných obilninách, strukovinách, orechoch, zelenine a ovocí. Čiže v hrubozrnnom pečive, v grahamovom rožku, hrubozrnnom ražnom chlebe, v ovsených vločkách, v mussli. Modifikáciou jedenia ovocia a zeleniny, je pitia štiav. Šťavou obsiahnete väčšie množstvo prírodných potravín. Kombinácie druhov zeleniny sú možné, po požití počkajte 4 hodiny, kým vypije ovocnú šťavu. Bielkoviny Dostatočnú regeneráciu buniek je možné dosiahnuť iba v prípade, že bude v strave zahrnutý potrebný prísun bielkovín. Hlavnými zdrojmi bielkovín je mäso, ryby, vajcia, obilie, strukoviny a iné produkty. Tuky Časť tukov využíva telo zo stravy na energiu. Tuky predstavujú štruktúrnu jednotku a delia sa na dve skupiny.
 
späť späť   1  |   2  |  3    ďalej ďalej
 
Podobné referáty
Zdravá výživa SOŠ 2.9496 2529 slov
Zdravá výživa SOŠ 2.8556 343 slov
Zdravá výživa SOŠ 2.9630 786 slov
Zdravá výživa SOŠ 2.9273 1095 slov
Zdravá výživa 2.8686 320 slov
Zdravá výživa GYM 2.9518 956 slov
Zdravá výživa GYM 2.9559 3184 slov
Copyright © 1999-2019 News and Media Holding, a.s.
Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo šírenie obsahu je zakázané bez predchádzajúceho súhlasu.